گروه سینمایی هنرآنلاین: اسنر که بیش از ۳۰۰ فیلم و سریال در کارنامه دارد، در میانسالی با حضور در مجموعه تلویزیونی «برنامه مری تایلر مور» و ایفای نقش لو گرانت به شهرت رسید. او در ادامه در سریال «لو گرانت» هم بازی کرد و با ایفای نقش یک گوینده و روزنامه‌نگار ناهنجار اما دوست‌داشتنی در این دو مجموعه برنده پنج جایزه امی (سه مکمل و دو نقش اصلی) شد. او با حضور در سریال‌های «دارا و ندار» و «ریشه‌ها» بار دیگر جایزه معتبر امی را به سیاهه افتخارهای خود افزود.

اسنر در دهه‌های هشتم و نهم زندگی هم همچنان در سینما و تلویزیون فعال بود و سال ۲۰۰۳ در فیلم بسیار موفق و پرفروش «الف» به کارگردانی ویل فرل نقش پاپا نوئل را ایفا کرد. شش سال بعد نوبت به انیمیشن محبوب و بسیار پربیننده «بالا» محصول استودیو پیکسار رسید که اسنر در آن صداپیشه شخصیت کارل بود؛ پیرمردی پرحرف و البته بسیار دوست‌داشتنی که همراه یک پسرک زبل راهی سفری در آسمان‌ها می‌شود و یاد و خاطره همسر فقیدش را هم گرامی می‌دارد.

این بازیگر سرشناس در مقام رئیس اتحادیه یا صنف بازیگران سینما در ۱۹۸۲ به حضور نامشروع دولت ایالات متحده در کشورهای آمریکای لاتین تاخت و تاوان آن را با لغو شدن تولید و پخش سریال «لو گرانت» داد. ضمن اینکه اسنر در ۱۹۸۵ زیر فشارهای فراوان سیاسی برای بار سوم دیگر نامزد ریاست اتحادیه بازیگران سینما نشد.

ادی اسنر در ۱۹۲۹ در کانزاس‌سیتی میسوری به دنیا آمد و با خواندن درس روزنامه‌نگاری در دانشگاه شیکاگو، تا آستانه خبرنگار شدن در دنیای واقعی پیش رفت. وقتی یکی از استادانش به او هشدار داد در خبرنگاری پول نیست، اسنر راه خود را سمت دنیای نمایش کج کرد و در این عرصه به شهرت و پیروزی رسید.