گروه تجسمی هنرآنلاین: برنده اصلی جایزه بزرگ ۱۲۰ هزار دلاری هیپا پیش‌تر معرفی شده بود و بنیاد HIPA چهار برنده جایزه بخش عکاسی اینستاگرامی را با موضوع نوستالژی معرفی کرد که نام یک عکاس ایرانی هم بین برندگان به چشم می‌خورد. صالحی که اهل میاندشت استان اصفهان است، سال ۲۰۱۳ عکس پیرزنی روستایی را در دوربین خود ثبت کرد که چهره‌اش پیدا نیست و دارد قاب‌های عکسی روی طاقچه را با دقت پاک می‌کند.

این عکاس جوان اصفهانی درباره روزی که این عکس را گرفته و سرنوشت پیرزن گفته است: «هشت سال پیش که برای کار کردن در یک مستند اجتماعی درباره زندگی مردم میاندشت به این منطقه رفته بودم، عکس پیرزن را در یک خانه روستایی گرفتم. او تنها زندگی می‌کرد و چهار سال پیش از دنیا رفت. من بارها در رقابت هیپا شرکت کرده و به مراحل پایانی رسیده بودم. از این رو طبیعی است که از برنده شدن پس از این همه تلاش و کار سخت خوشحال باشم. هدفم بردن جایزه بزرگ HIPA است و یک روز به آن می‌رسم.»

امسال چهار عکاس از ایران، امارات، هند و عربستان سعودی در بخش جایزه عکاسی اینستاگرامی هیپا با موضوع نوستالژی یا خاطره‌بازی برنده شدند؛ احمدی صالحی از ایران، احمد عبید النقبی از امارات، فهد عبدالعزیز العده از عربستان و گانش پراساد از هند. عکاس هندی تصویری زیبا از کاروان شتران را در بیابان در قاب دوربین خود ثبت کرده است.

Ahmad-Salehi

Gaanesh-Prasad