گروه معماری هنرآنلاین: پاویون کرواسی در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز اثر گروهی از معماران را با عنوان «اتحاد | افتراق» با کیوریتوی اییدیس توراتو را در منطقه آرسناله به نمایش گذاشته است.

این غرفه در پاسخ به سوال موضوع دوسالانه «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به بررسی چگونگی استفاده مجدد از عناصر معماری و به ارتباط افراد با فضاهای موقت می‌پردازد. هدف پروژه کرواسی در دوسالانه، تعریف جدید از کارکردهای عناصر معماری و ارائه چشم‌انداز جدید است.

عناصر معماری مختلفی که از شهر رییکا کرواسی در غرفه به نمایش گذاشته شده را می‌توان جابجا کرد تا فضای جدیدی را تعریف کرد.این نمایشگاه نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از جابجایی یک عنصر متروکه می‌توان یک دیدگاه جدید تعریف کرد. غرفه کرواسی از سه عنصر معماری سقف، پایه و ستون استفاده کرده است.

یک باجه نگهبانی بتنی با عنوان «یک اتاق برای یک نفر» جایگزین یک ستون حامل بار در غرفه است. همچنین سقفی که با پلی‌استر تقویت شده و در ارتفاعی معلق مانع تماس بصری بین افرادی که در امتداد راهرو غرفه حرکت می‌کنند، دیده می‌شود. پایه غرفه شامل قسمت‌های مختلف بدنه کشتی است که محیط جدیدی را تعریف می‌کند.

ارتباط بین این عناصر، تعامل بین مجموعه و بازدیدکنندگان، تعاریف فضاهای جدید را امکان‌پذیر می‌کند. اییدیس توراتو گفته است: « امسال احتمالا بهترین سال برای شرکت در دوسالانه است زیرا هیچ‌کس نمی‌داند چگونه با هم زندگی خواهیم کرد.»

به عنوان بخشی از پروژه، وب سایت غرفه میزبان یک بخش ویژه طراحی با عنوان«زمین بازی» است، که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند کلاژهای خود را از عناصر مختلف بسازنند. آن‌ها نیز می‌توانند به صورت نامحدود غرفه کرواسی را طراحی کنند.

این نمایشگاه مجموعه ای از پروژه های تحقیقاتی معماری و هنری است که برای شهر رییکا،پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2020،  طراحی شده است.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.