گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلم‌های کیانوش عیاری در این سال‌ها همواره با حواشی بسیار همراه بوده است. از «خانه پدری» که ۱۰ سال توقیف بود و بالاخره جواز اکران محدود در سینماها را پیدا کرد تا آثار دیگر که با برداشت‌هایی خاص با مشکل مواجه شدند.

آخرین ساخته عیاری در سینما، فیلم «کاناپه» بود که به دلیل استفاده از کلاه‌گیس برای بازیگران خانم با مشکل مواجه شد و تاکنون اجازه اکران پیدا نکرده است. پس از حواشی این فیلم، عیاری فیلمی را دست نگرفت و در تدارک تولید مجموعه‌ «۸۷ متر» برای تلویزیون برآمد. این سریال با گذشت ۴ سال از آغاز تولید خود و طی کردن فراز و نشیب‌های بسیار، سرانجام به اتمام رسید و چندی پیش تلویزیون از پخش آن خبر داد و تیزرهایش روی آنتن رفت اما به ناگاه سریال «افرا» جایگزین این مجموعه در جدول پخش شد.

چندی پیش خبر رسید خود عیاری مانع پخش سریال شده و درخواست کرده این مجموعه در زمان دیگری روی آنتن برود هر چند از نیمه مرداد آماده پخش بوده است. او در ادامه گفته است که اطلاعی از تصمیم شبکه یک ندارد. چرا که سریال از نظر محتوایی و دیگر جهات مشکلی برای پخش در این روزها نداشت.

این اولین بار نیست که چنین اتفاقی در تلویزیون رخ می‌دهد. سریال «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی نمونه دیگری است که قرار بود ماه رمضان گذشته از شبکه پنج روی آنتن برود اما پس از پخش یک قسمت، از آنتن کنار گذاشته شد و هنوز مشخص نیست تکلیف آن سریال چه شد.

مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده و قطعا هزینه بسیاری برای آن شده است. حال باید دید بالاخره این سریال رنگ آنتن شبکه یک را می‌بیند یا همچون دیگر سریال‌های تلویزیون در این سال‌ها، برای پخش با مشکل مواجه می‌شود؟

کیانوش+عیاری

یکی دیگر از نکات مهم در سریال «۸۷ متر» حضور بازیگرانی چون علی سلیمانی، علی انصاریان و حسین محب‌اهری است که دو نفر از آنها را به خاطر کرونا و دیگری را به خاطر سرطان از دست دادیم. در واقع این مجموعه یکی از آخرین تصویرهای آنها در دنیای بازیگری را ثبت کرده است.

داستان سریال «۸۷ متر» به اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت یک منزل مربوط می‌شود. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری می‌خرد اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شود خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌ و جاگیر شده‌اند...

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب‌اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه‌منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.