به گزارش هنرآنلاین، در ادامه سلسله نشست‌های علمی گروه هبیتان، وبینار« خانه‌های مقرون‌به‌صرفه» به عنوان نهمین نشست، با سخنرانی احمدعلی نامداریان محقق مدعو دانشگاه UPC بارسلونا و مدیر عامل شرکت پرهیب سپهر هنر پارس، و حمیدرضا ملک‌ خانی بنیانگذار استودیو معماران خاک با استفاده از بستر فضای مجازی، برگزار خواهد شد.

پروژه هبیتان به عنوان مجموعه متمرکز روی طراحی مقرون به صرفه در طرح معماری خوب با توجه به لزوم ارتقاء اگاهی و دانش عمومی در زمینه طراحی مقرون به صرفه و معرفی پروژه‌های موفق در این زمینه اقدام به برگزاری وبینارهای خود با موضوع خانه‌های مقرون به صرفه نموده و درصدد است تا با برگزاری سلسله نشست‌های بازخوانی تجارب و تبادل نظر، نگاهی عمیق‌تر به مسئله مسکن مقرون به صرفه و ملزومات آن داشته باشد.

این سلسله نشست‌ها با محوریت تفکر انتقادی، تبادل دیدگاه ها و بررسی تجارب پیشین در حوزه‌های بحران از جمله زلزله، سیل، مهاجرت و وضعیت اقتصادی ابتدا با معرفی سخنران کلیدی مفاهیم مهم و مرتبط با حوزه‌ها را مطرح کرده و در ادامه سخنرانان دیدگاه و تجریات شخصی خود را پیرامون این موضوع برای مخاطبین بیان می‌نمایند.

در این سلسله وبینارها موضوعاتی همچون، بررسی سیاست‌های کلی معماری در مواجهه با بحران، بررسی تجربیات صورت گرفته در زمینه معماری در مواجهه با بحران و بررسی رویکردهای نوین معماری در مواجهه با بحران در دیگر کشورها بررسی خواهد شد.

این برنامه از سوی موسسه مطالعات راهبردی معماری ایران _ طرح «معماری خوب» به صورت آزاد و رایگان برگزار می‌شود.

این برنامه تخصصی حوزه معماری، پنج‌شنبه ۴ شهریور ماه  ساعت ۱۹ برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق ثبت نام در این وبینار شرکت کنند.

ورود به این نشست مجازی برای عموم علاقه‌مندان به حوزه معماری آزاد و ملزم به ثبت‌نام هستند.

لینک رزرو و ثبت نام: https://gapclub.ir/habitan/

لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/isia/habitan