گروه معماری هنرآنلاین: پاویون کره جنوبی در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز اثر گروهی از معماران و هنرمندان رشته‌های مختلف باعنوان «مدارس آینده» را با کیوریتوی هی-وون شی در منطقه جیاردینی به نمایش گذاشته است.

«مدرسه آینده» پاسخ به مسائل مهم و فوری جهانی مانند مهاجرت، پیشرفت‌های تکنولوژیکی، تغییرات آب و هوایی است. هدف این غرفه ایجاد شبکه‌های جدید و تسهیل کننده برای مشارکت پیرامون این موضوعات است. این مدرسه کارگاه‌های آموزشی، میزگردهای تخصصی، استودیوها، تاسیسات و نمایش‌ها را بررسی می‌کند و مرزهای بین فضاهای خانگی، عمومی و آموزشی را از بین می‌برد.

با الهام از معماری خانه‌های سنتی کره ای، ساختار آجری موجود این پاویون به یک فضای داخلی با کاغذهای دست‌ساز کره‌ای(هنجی) تبدیل شده است. آشپزخانه غرفه به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به آب آشامیدنی دسترسی داشته باشند و حتی در فنجان‌های مخصوص (Jeju Onggi) برای خود چایی درست کنند.

همچنین غرفه کره جنوبی یک دیوار با ۲۳۵ کاغذ A4  چاپ شده از کارگاه‌ها و مکالمات قبلی «مدرسه آینده» را به نمایش گذاشته است.

آ-یون‌کیم، هنرمند و معمار منظره، یک طبقه مدور به عنوان یک فضای نمادین از نی‌های خشک شده را در این رویداد به نمایش گذاشته است. همچنین یک سقف برای غرفه در نظر گرفته شده تا از این فضا برای گردهمایی‌ها استفاده شود.

در پاویون کره جنوبی بیش از ۵۰ پروژه مشارکت کرده‌اند و موضوعاتی مانند خنک‌سازی محیط‌های شهری، آینده شناسی مدارس و نوآوری‌های فضایی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.