به گزارش هنرآنلاین، همایش ملی «هنر و ابژه: رویکرد نشانه‌شناختی» به همت معاونت پژوهشی و هنری و با هدف بررسی نقش ابژه‌ها در دنیای معاصر و بررسی تعامل انسان و ابژه برگزار می‌شود. این همایش همچنین بر وجه هنری به‌عنوان وجه مشترک همه ابژه‌ها تأکید دارد و می‌کوشد تا یافته‌های پژوهشگران را برای امکان ایجاد معنای جدید در تعاملات اجتماعی، از طریق بازافزایی رابطه انسان و ابژه در زمینه هنر و سوق‌دادن جوامع از سکون به سمت شکوفایی، مورد مطالعه قرار دهد. 

پژوهشگران می‌توانند یافته‌های پژوهشی خود را حول محورهای مطالعاتی همچون «هنر، انسان و ابژه»، «ابژه، زمان و مکان»، «ابژه، فرهنگ و هویت»، «ابژه و خاطره»، «روایت‌پذیری ابژه»، «ابژه و هویت تاریخی جوامع»، «ابژه و سبک زندگی»، «ابژه و ایدئولوژی»، «چندصدایی ابژه‌ها»، «ابژه و کنش مجموعه‌داری»، «ابژه و گفتمان موزه‌ای» و «جایگاه ابژه در گفتمان‌های هنری مانند نقاشی، عکس، سینما، نمایش، فضای شهری، رسانه» به دبیرخانه علمی این همایش ارسال کنند. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند چکیده مقالات خود را، حداکثر تا ۱ آذر ۱۴۰۰، به نشانی رایانامه objet@honar. ac. ir و یا به‌صورت پستی به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر، کدپستی ۱۴۱۶۹۵۳۶۱۳، به دبیرخانه همایش ارسال کنند. 

شایان ذکر است دبیر علمی این همایش حمیدرضا شعیری استاد دانشگاه تربیت مدرس و نشانه معناشناس است. تاریخ برگزاری این همایش ملی، اسفندماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. مخاطبان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۴۹۳۴۳۱ تماس بگیرند.