به گزارش هنرآنلاین، در این شماره‌‌ «وزن دنیا» می‌توانیم از شاعران استان‌های خوزستان، تهران، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و یزد شعر بخوانیم. علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «آن‌سوی مرزها» و «کارنامه»، بخش اول بازتاب‌دهنده‌ شعر شاعران ایرانی خارج از کشور و بخش دوم، منعکس‌کننده شعر شاعران کارگاه آرش نصرت اللهی است.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌ پرونده‌ای درباره‌‌ جواد مجابی و کارنامه‌ شعری‌اش می‌خوانیم. از نویسندگان این پرونده می‌توان به حافظ موسوی، داوود سعیدی، آنوشا نیک‌سرشت، رضا رحمتی‌راد و پروین فراهانی اشاره کرد.

همچنین در این بخش سیدفرزام حسینی گفت‌و‌گویی داشته با جواد مجابی درباره‌ جهان شعری‌اش و حضور مستمر و قریب شصت ساله‌‌اش در شعر و حوزه‌های دیگر هنر. بخش «حرف‌های همسایه» این شماره‌ با تیتر «گمشده در هزار و یک‌شب» پرونده‌ای‌ست درباره‌ کبری سعیدی (شهرزاد) با سیری در شعر و زندگی او  و نوشته‌هایی از راد قنبری، سیدحمید شریف‌نیا، بهزاد خواجات، بنفشه حجازی، روجا چمنکار، گلاله هنری و شهاب نادری‌مقدم.

همچنین در این بخش «وزن دنیا» گفت‌و‌گویی داشته با کبری سعیدی درباره‌ زندگی و سال‌ها فعالیتش در حیطه‌‌های مختلف از جمله تئاتر، سینما، ادبیات و به خصوص شعر. سرمقاله‌ نیز به قلم پوریا سوری و با عنوان «مظاهرات سلمیه» درآمدی است به بخش ویژه این شماره با اشعاری از شاعران استان خوزستان با محوریت آب، توسعه و زندگی در این استان.

در بخش «صندوق پستی» نیز می‌خوانیم: نگاهی گذرا به کارنامه‌ شعری مایکل مارچ شاعر امریکایی ساکن جمهوری چک به قلم ابوالقاسم اسماعیل‌پور مطلق و یادداشتی از سیلویا سلمانپور درباره‌ سال‌های آخر زندگی اسماعیل شاهرودی.

شماره‌ شانزدهم «وزن دنیا»، در ١٨٨ صفحه و به قیمت ۶٠ هزار تومان در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر دردسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

پوریا سوری صاحب‌امتیاز و مدیر مسئول و علی مسعودی‌نیا سردبیر «وزن‌دنیا» هستند.