گروه سینمایی هنرآنلاین: «تنها در خانه» نخستین بار در ۱۹۹۰ به کارگردانی کریس کلمبوس و بازی مکالی کالکین با ۱۸ میلیون دلار ساخته شد و حدود ۴۸۰ میلیون دلار در دنیا فروخت. همین پیروزی در گیشه کار را به ساختن قسمت‌های دوم و سوم در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۷ کشاند و دو قسمت دیگر هم در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ به بازار آمد.

حالا یک دهه پس از نمایش قسمت پنجم، استودیو دیزنی می‌خواهد تازه‌ترین ماجرای «تنها در خانه» را برای نمایش و پخش در تعطیلی‌های کریسمس ۲۰۲۱ آماده کند. دن میزر روی صندلی کارگردانی فیلم ششم می‌نشیند و آرچی ییتس هم نقش اصلی آن را ایفا می‌کند. این بازیگر ۱۲ ساله پیش‌تر با «جوجو خرگوشه» نام خود را سر زبان‌ها انداخته بود و باید دید می‌تواند موفقیت مکالی کالکین را در یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی تاریخ تکرار کند یا نه.

شبکه دیزنی پلاس برنامه پخش «تنها در خانه» را برای روز ۱۲ نوامبر اعلام کرده و داستان درباره پسرکی به نام مکس مرسر است که در سفر خانواده‌اش به ژاپن در خانه تنها می‌ماند. او باید تنها و بی‌کس جلوی ورود یک زوج را به خانه بگیرد و نگذارد آنها یک دارایی ارزشمند خانوادگی را با خودشان ببرند. الی کمپر، کنان تامپسن و راب دلینی هم دیگر بازیگران «تنها در خانه» ششم هستند که مایکی دی و استیرتر سیدل فیلمنامه آن را نوشته‌اند.

گفته می‌شود کالکین ۴۰ ساله که در دو فیلم اول «تنها در خانه» نقش اصلی را ایفا کرد، در فیلم ششم نقشی کوتاه و افتخاری خواهد داشت. دیزنی پلاس پس از آن سراغ مجموعه کلاسیک و محبوب «تنها در خانه» رفت که مالک استودیو فاکس قرن ۲۱ شد و حق تولید و پخش تمام فیلم‌های آن را به دست آورد. سه نسخه سینمایی این مجموعه بیش از ۹۰۰ میلیون دلار در دنیا درآمد داشتند.