به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، این کارگاه‌ها و وبینارها از 22 تا 31 مرداد ماه با حضور مدرسانی همچون محبوبه الهی، آتوسا رسولی، تیرداد همپارتیان، ناهید عبدی و ندا سورمه برگزار می‌شود.

این وبینارها با موضوعاتی چون " بازتاب نمادهای اسطوره‌ای ایران در مراسم تعزیه"، " بوطیقایی روایی نقش و معنا در طراحی لباس و پارچه"، "خوانش نقش مایه اژدها در علم های عاشورایی ایران با رویکرد استحاله آیکونو گرافیک"، "معرفی نشانه های روایی عاشورا"، " کارکرد علمی مد پایدار در فرهنگ عاشورایی" از ساعت 19 تا 20 در فضای مجازی برگزار می‌شود.

همچنین فعالیت جنبی این نمایشگاه از جمله کارگاه‌های آموزشی از 1 تا 4 شهریور ماه با موضوعاتی چون "استفاده از تکنیک های بافت تاپستری در بیان نمادهای عاشورایی"، "نحوه ایده گرفتن از مضامین عاشورایی در طراحی پارچه لباس"، "طراحی شال عاشورایی با تکنیک سوزندوزی" ،"طراحی تی شرت های عاشورایی با تکنیک ترافارد" با حضور مدرسانی همچون فرحناز رضایی، مهسا ناصرزارع، قدسیه ملایی و عفت امیری از ساعت 19 تا 20 برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت حضور و ثبت نام می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی  http://lmsspace.com اقدام کنند و درصورت ایجاد اختلال در روند ثبت نام با شماره 09126760902 واتساپ در ارتباط باشند.

همچنین مسابقه تصویرسازی لباس با الهام از نمادهای عاشورایی در تاریخ 24 تا 25 مرداد ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی، 18 مرداد ماه با رونمایی از 100 اثر برتر طراحان کشور با موضوع محرم و عاشورا در فرهنگستان هنر آغاز به کار کرده است.

جدول جدول وبینارهای علمی و کارگاه‌های آموزشی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی را در ادامه ببینید:

f0470df2-9ba1-4c3c-84f8-dbdb7443ab74