گروه تئاتر هنرآنلاین: جعفر مهیاری در گفت‌وگو با هنرآنلاین از اجرای نمایش «The love» (دِ لاو) خبر داد و گفت: این نمایش پیشتر در کشورهای آلمان و فرانسه اجرا شده است. آقای داوود نامور مدیر عمارت نوفل لوشاتو پیشنهاد اجرای آن را در این تماشاخانه داد اما به دلیل سفرکاری من به خارج از کشور هنوز زمان اجرای آن مشخص نیست اما پس از بازگشت احتمالاً آن را روی صحنه خواهم آورد.

او که در کنار مهرداد کوروش‌نیا و مهران رنجبر یکی از سه داور دومین جشنواره مونولوگ افراست، در این باره عنوان کرد: این جشنواره اخیراً برگزار شد اما اختتامیه آن به دلیل ابتلای من و رنجبر به کرونا به تعویق افتاد. آثار نمایشی از سراسر ایران در این جشنواره حضور داشتند و بسیار پرشور برگزار شد. جلسه داوری جشنواره شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار و اختتامیه آن پس از دهه اول محرم برگزار می‌شود.

مهیاری درباره کیفیت آثار شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: هفتاد درصد آثار شرکت‌کننده در جشنواره از کیفیت مطلوبی برخوردار بودند و با توجه به جوان بودن گروه‌ها کم‌تجربگی آثار حاضر، امری طبیعی بود. اما باید اعتراف کنم که نمایش‌های این رویداد خلاقانه و جسورانه بودند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر همچنین تصریح کرد: این جشنواره در بخش بازیگری زن و مرد، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی منتخب‌هایی خواهد داشت و سه نمایش برگزیده نیز از سوی  آکادمی «افرا» و عمارت نوفل لوشاتو به منظور اجرا موردحمایت قرار خواهند گرفت و یک نمایش برگزیده برای اجرا به کشور فرانسه معرفی می‌شود.

مهیاری در پایان گفت: پیشنهاد من به گروه‌های جوان شرکت‌کننده در این جشنواره این است که پیوسته کار کنند و نمایش‌های بسیاری را بینند و از مشاوره‌ها استفاده کنند. مطالعه امری بدیهی است و هنرمند باید کتب اجتماعی و دیگر کتاب‌های دیگر را همواره مطالعه کند.