گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی حسنیه رومی با عنوان «پسا- پیشازمان» در گالری ثالث برپاست. رومی در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه در این مجموعه ۱۵ اثر به نمایشگاه درآمده است گفت: نقاشی‌های این مجموعه با اکریلیک روی بوم کشیده شده و تعدادی از کارهایم که سه بعدی هستند با استفاده از پلاستیک، پارچه، رنگ و... شکل گرفته‌اند.

رومی ادامه داد: روند شکل‌گیری آثارم به این شکل است که رنگ‌ها را به صورت اتفاقی روی زمینه می‌ریزم و یک فضای انتزاعی به وجود می‌آید که از داخل آن تصاویر فیگوراتیو و عناصر مختلف مانند گیاهان، اشیا و... را بیرون می‌کشم. این عناصری که از میان فضای انتزاعی بیرون می‌آیند معمولا تخیلی هستند و شاید در واقعیت موجود نباشند.

او با اشاره به حضور انسان در آثارش گفت: در نمایشگاه قبلی در بیشتر کارهایم یک یا چند فیگور به فضای آبستره اضافه می‌کردم و آن‌ها زنانی بودند که تعلق آن‌ها به زمان و مکان خاصی مشخص نبود. اما در کارهای اخیرم زنان با مشخصه‌های ایرانی حضور دارند.

رومی با بیان اینکه کارهای حجمی این مجموعه را از ۵ ماه پیش شروع کرده است، افزود: همیشه این رویا را در ذهن داشتم که کارهایم چند بعدی باشند و فضای ایجاد کنم که حس‌های مختلف مانند لامسه، بویایی و... در آن وارد شود. اگرچه دست یافتن به این رویا سخت است اما سعی می‌کنم در حد امکاناتم به آن برسم. در این چند ماه سعی کردم به کارهایم حجم اضافه کنم و آن‌ها را از دو بعدی بودن بیرون بیاورم. من مجسمه‌سازی کار نکرده‌ام و متریال مجسمه هم در اختیار نداشتم اما در حد امکانات و با فرم‌های موجود با استفاده از توپ‌های پلاستیکی در اندازه‌های مختلف سعی کردم این کار را انجام دهم. در این نمایشگاه کارهای برجسته را روی دیوار نصب کردم اما در آینده می‌خواهم طوری کار کنم که روی زمین قابل چیدمان باشد.

رومی افزود: وقتی شروع به کار می‌کنم چیز خاصی در ذهنم نیست اما در پروسه کارم یک فضای ذهنی دارم که ایدئال من است. نظریه بیگ بنگ می‌گوید پس از انفجار بزرگ و آشفتگی اولیه، در زمین نظم وجود آمد. من هم وقتی رنگ‌ها را روی بوم می‌ریزم فضای آشفته‌ای به وجود می‌آید اما به مرور به آن نظم می‌دهم و چیزهایی که می‌خواهم را در آن فضا به وجود می‌آورم.

 او درباره ابعاد آثارش گفت: به طور کلی به کار خیلی بزرگ علاقه دارم و اگر فضای کافی برای کار و نمایش آثار داشتم دوست داشتم در ابعاد بسیار بزرگ نقاشی کنم تا بتوانم فضایی با بافت‌های خیلی متنوع‌تر ایجاد کنم. فکر می‌کنم این نوع کارها در ابعاد بزرگ خیلی تاثیرگذارتر است و مخاطب را احاطه می‌کند. کارهای اولیه من چون در حال تجربه بودم ابعاد کوچک‌تری داشت و در این مجموعه نیز کارهای حجمی کوچک است، اما فکر می‌کنم در آینده آن‌ها را در ابعاد بزرگ‌تری انجام دهم.

نمایشگاه نقاشی حسنیه رومی تا ۲۶ مرداد در گالری ثالث واقع در کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.