گروه سینمایی هنرآنلاین: هر چند هنوز شبکه‌های سراسری یک تا پنج از گزینه‌های محرمی خود رونمایی نکرده‌اند اما آخرین قسمت‌های «پایتخت ۶» در این یکی دو روز روی آنتن آی‌فیلم می‌رود و زمینه برای رفتن به پیشواز ماه محرم فراهم می‌شود. «عطر گل یاس» (و در ادامه «مرضیه»)، «گمشدگان»، «آرام می‌گیریم»، «شوق پرواز»، «معصومیت ازدست‌رفته» و «همه چیز آنجاست» سریال‌هایی هستند که این روزها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در جدول پخش قرار گرفته‌اند.

«عطر گل یاس» به کارگردانی بهمن زرین‌پور سریالی است محصول سال ۶۹ که نخستین بار در ۱۰ قسمت از شبکه یک پخش شد. اکبر زنجان‌پور، داوود رشیدی، اسماعیل شنگله، شمسی فضل‌اللهی، بهرام شاه‌محمدلو، بهروز بقایی، اکبر رحمتی، مهری مهرنیا، محبوبه مقبلی، هایده حائری، سهیلا رضوی، مینا جعفرزاده، پرستو گلستانی، سیروس ابراهیم‌زاده، سروش خلیلی، رضا بنفشه‌خواه، منوچهر حامدی، فرخ نعمتی، محمود بهرامی و... بازیگران این سریال قدیمی و خاطره‌انگیز هستند.

داستان «عطر گل یاس» درباره دو برادر است که سال‌ها پیش به دلایلی از هم رنجیده و جدا افتاده‌اند. برادر کوچک‌تر به تهران آمده و بزرگ‌تر به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شده است. با اینکه شرایط برای آشتی دو برادر فراهم است اما دیگران باز سنگ‌اندازی می‌کنند تا جلوی رسیدن آنها را به هم بگیرند... نکته مهم این سریال انبوه بازیگران درگذشته آن هستند که حالا دیگر می‌شود در فیلم و سریال آنها را دید. ضمن اینکه زرین‌پور، کارگردان «عطر گل یاس» هم به رحمت خدا رفته است.

«گمشدگان»، «آرام می‌گیریم»، «شوق پرواز» و «همه چیز آنجاست» از مجموعه‌های به نسبت تازه تلویزیون هستند که بارها هم بازپخش شده‌اند اما «معصومیت ازدست‌رفته» کمی قدیمی‌تر و در حال و هوای محرم و تاریخ صدر اسلام است. این سریال ۱۵ قسمتی به کارگردانی سیدداوود میرباقری محصول ۱۳۸۲ و داستان شخصی به نام شوذب از یاران حضرت علی(ع) است که خزانه‌دار امویان در کوفه شده و در عشق میان دو زن گرفتار است.

امین تارخ، سارا خوئینی‌ها، داود رشیدی، رضا رویگری، حدیث فولادوند، امین زندگانی، داریوش فرهنگ، فریبا کوثری، اکبر عبدی، آهو خردمند، مرضیه برومند، ابراهیم آبادی، فریده سپاه‌منصور، بهرام شاه‌محمدلو، پرویز شاهین‌خو، مرتضی ضرابی، مصطفی طاری، سیاوش طهمورث، ساغر عزیزی، محسن قاضی‌مرادی، رضا کرم‌رضایی، انوشیروان ارجمند، سعید نیکپور، عباس امیری، رامتین خداپناهی، سروش خلیلی و... از بازیگران اصلی «معصومیت از‌دست‌رفته» هستند.

پخش «عطر گل یاس» روز دوشنبه به پایان می‌رسد و بعد از آن نوبت سریال مناسبتی «مرضیه» می‌رسد که هر روز ساعت ۱۶ روی آنتن آی‌فیلم می‌رود. نکته غم‌انگیز این مجموعه ۱۶ قسمتی آنکه مجید اوجی و ماه‌چهره خلیلی آخرین بار با «مرضیه» در تلویزیون حضور داشتند و پس از آن از دنیا رفتند. داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، امیرحسین صدیق، حسن زارعی، علی اوجی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر و مختار سائقی هم در این مجموعه بازی کرده‌اند.