به گزارش هنرآنلاین به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ابراهیمی مستندساز اهل لرستان که تهیه‌کننده صدا و سیمای همدان است، گفت: بحث محیط زیست و خشکسالی را از چند سال قبل پیگیری می‌کردم و مستندهایی درباره خشکسالی از جمله در خوزستان ساخته‌ام. در جریان تحقیق و پژوهش برای ساختن مستندی درباره خشکسالی در کرخه متوجه شدم ریشه این بحران در نباریدن برف در کوه‌های الوند همدان است.

وی بیان کرد: اواخر تیرماه امسال برای تصویربرداری چند پلان به خوزستان رفتم. مشغول ساخت مستندی درباره خشکسالی در خوزستان و هورالعظیم هستم و نیاز داشتم تصاویری از آن منطقه بگیرم. به تنهایی، بدون دستیار و با خودرو شخصی به جاده زدم.

کارگردان مستند «قاف» گفت: در جاده شوش به اهواز، از خودرو پیاده شدم و شروع به تصویربرداری کردم، نزدیک نخلستانی بودم که تبدیل به شالیزار شده بود. این تغییر و آبی که هدر می‌رفت، توجهم را جلب کرد. مشغول کار بودم که ۲ نفر به من نزدیک شدند. کلاشینکف داشتند، تهدیدم کردند، مقاومت کردم، یکی از آنها با چاقو ضربه‌ای به من زد و بالاخره خودرو را سرقت کردند و متواری شدند.

کارگردان «بهار بی‌آب» گفت: آن روزها ماجرای قطع برق و خشکسالی خوزستان را درگیر کرده بود، وقتی ۲ مرد رفتند بلافاصله سوار خودرویی شدم که از جاده می‌گذشت، به پاسگاه که بسیار نزدیک بود رسیدم و ماجرا را توضیح دادم. ۱۰ روز بعد، خودرو اسقاط‌شده پیدا شد اما کل تجهیزات و دوربین‌ها را سرقت کرده بودند. هلی‌کم، دوربین‌ها و سه‌پایه‌ها در این ماجرا از دست رفت.