به گزارش هنرآنلاین، نسخه تصویری مستر کلاس فیل ریس مدیر بخش روزنامه‌نگاری پژوهشی شبکه تلویزیونی الجزیره امروز چهارشنبه ششم مردادماه در سایت مرکز گسترش و آپارات قابل مشاهده است.

فیل ریس سابقه ۲۳ سال همکاری با شبکه بی بی سی دارد و بیش از ۳۰ جایزه بین‌المللی کسب کرده است. او نویسنده چند کتاب و سازنده ۷۰ مستند است. مستر کلاس این مستندساز با موضوع «روایت گری در مستندهای جستجوگرایانه » در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به صورت آنلاین برگزار شد.

فیل ریس در بخشی از این مسترکلاس می‌گوید: «کار ما در واقع ورود به چرخه خبری از طریق  افشا کردن خلافکاری است. به عنوان یک وظیفه در قبال منافع عمومی، بیشتر به مساله فساد می‌پردازیم که فکر می‌کنم بیماری جهانی است. محتوای ما باید جدید و اختصاصی باشد و روی سوژه‌های خبری و ویدئوهای فضای مجازی کار می‌کنیم.» 

او در بخش دیگری از این مسترکلاس می‌گوید: «مستندهایی دیدم که ۶،۷ یا ۸ ساعت هستند. دنیا دارد از نظر مصرف رسانه به شکل شگفت‌آوری تغییر می‌کند. غیرممکن است بتوانیم حدس بزنیم انقلاب اطلاعاتی قرار است ما را کجا ببرد. هنوز فرصتی وجود دارد، چه در سالن سینما، چه در سینمای خانگی، و نتفلیکس این را بدون شک نشان داده، برای مستند که در همه اشکالش به حیاتش ادامه بدهد. خیلی کارها می‌توانید انجام بدهید که می‌تواند به واسطه پلتفرم‌های مختلف پخش بشود. دوران هیجان‌انگیزی شروع شده است.»

علاقه‌مندان به تماشای این مسترکلاس می‌توانند به سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی  defc.ir مراجعه کرده و در بخش پژوهش، کارگاههای سینمایی، به صورت رایگان این ویدئو را تماشا کنند.