به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، با توجه به برنامه‌ریزی این اداره کل و انجمن هنرهای نمایشی ایران و لزوم حمایت از اجراهای عمومی گروه‌های تئاتر خیابانی در سال ۱۴۰۰، کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی پس از بررسی آثار حاضر در چهار جشنواره برگزار شده در سال ۱۳۹۹(سی و نهمین جشنواره تئاترفجر، خیابان تئاترایران، هفدهمین جشنواره تئاترمقاومت و هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک) از میان ۱۱۷ اثر نمایشی حاضر و به تفکیک آثار براساس هر گروه نمایشی یک اثر، تعداد ۷۸ نمایش را منتخب اجرا اعلام کرد و مقرر شد این تعداد نمایش، هر کدام 5 اجرا در مکان‌های مختلف سطح شهر محل تولید اثر داشته باشند. در حال حاضر نیز این نمایش‌ها در مرحله نخست در ۲۲ استان کشور اجرا می‌شوند.

با توجه به اینکه برخی از گروه‌های نمایشی کشور در این رویداد حاضر نیستند، در راستای ایجاد فضایی متناسب و امکان حضور تمام گروه‌ها در مرحله بعدی، فراخوانی به منظور دسترسی هنرمندان تنظیم و منتشر شد. طی این فراخوان صرفاً گروه‌هایی که در مرحله پیشین حضور نداشته‌اند و آثار خود را در سال ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ تولید کرده‌اند امکان ثبت تقاضا خواهند داشت و از میان متقاضیان، ۴۰ اثر نمایشی پذیرفته می‌شود.

ثبت تقاضا از تاریخ 15 مرداد ماه 1400 از طریق بخش «اجراهای عمومی تئاترخیابانی ایران» در تارنمای ایران تئاتر به نشانی /http//theater.ir انجام خواهد شد.

فراخوان و فهرست 78 نمایش یادشده به پیوست است.