گروه معماری هنرآنلاین: غرفه مصر در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «قطعات متبرک» در فضایی که با قطعات نوری طراحی شده عکس‌های کارگران محلی و ارزش کار آن‌ها را به نمایش گذاشته است. این غرفه با الهام از نقل ‌قول‌های یک نانوای قدیمی مصری شکل گرفته که معتقد بود کارگران با اولین برداشت، ارزش افزوده به جامعه اضافه می‌کنند.

ورودی غرفه به دو قسمت اصلی و مکمل تقسیم شده است. سمت چپ نماینگر ویژگی‌های متنوع، زیبا و فردیت خاص افرادی است که در جوامع محلی کار می‌کنند. همه چیز در سمت راست مکمل سمت چپ است. بازدیدکنندگان با ورود به غرفه وارد خط داستانی نمایشگاه می‌شوند. هردو طرف غرفه داستان خود را بیان می‌کند.

سمت چپ با عنوان «یکی از همه» قاب‌های افراد مختلف را در سراسر فضای نمایشگاه به نمایش گذاشته است. همه تصاویر با استفاده از تکنیک پاپ آرت با قاب‌های سیاه و سفید دیده می‌شوند. بعضی از این تصاویر از سقف معلق  و بعضی روی زمین ایستاده‌اند.

فضای بین دو ورودی به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا از میان پرتره‌ها عبور کرده و چهره و حالات مردم محلی را کشف کنند. در مرکز همه پرتره‌ها و رو به محور اصلی، در سمت راست یک قاب بزرگ قرمز بر روی زمین ثابت شده است و بازدیدکنندگان را به ایستادن در پشت آن و ترکیب شدن با پرتره‌های پشت سر خود دعوت ‌می‌کند.

منطقه سمت راست با عنوان«همه در یک» همه چهره‌ها را با هم ادغام می‌کند و نمادی از قدرت، وحدت و اهمیت جامعه محلی را به نمایش می‌گذارد. سه قاب بزرگ بر روی زمین ایستاده و از لحاظ بصری فریم‌های مستقل را نشان می‌دهد.

در انتهای مناطق راست و چپ همه قطعات و فریم‌ها بصورت تصادفی در اطراف یک دودل(سبک هنری) بصورت تصادفی ترکیب شده‌اند. علاوه بر قاب‌ها نیز قطعات به صورت تصادفی از سقف آویزان هستند. در واقع این دو منطقه در انتها یکپارچگی را به نمایش گذاشته‌اند.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.