به گزارش هنرآنلاین، دومین جشنواره لحظه‌های شفا با هدف ایجاد بستری صمیمی برای نقل داستان‌ها و روایت‌های ناب مردم از تلاش‌های درمانگران و جامعه پزشکی در دوران کرونا به همت سازمان نظام پزشکی با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، شهرداری تهران و وزارت بهداشت برگزار شد.

بهاره جهاندوست، دبیر جشنواره لحظه‌های شفا گفت: هدف این جشنواره ایجاد تعامل اجتماعی و روایت خدمات و زحمات کادر درمان بود. قصه‌ها از نگاه مردم و بیماران روایت شد و مروری بود بر آنچه بر بیماران، خانواده‌های آنها و کادر درمان در مبارزه سخت و طولانی با بیماری کرونا گذشت تا ضمن پاسداشت فداکاری‌ها، به شناسایی کاستی‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در همه‌گیری‌ها بپردازیم.

وی اعلام کرد: از اسفند ۹۹ که فراخوان جشنواره اعلام شد تا ابتدای تیرماه امسال صدها اثر در دو بخش فیلم و داستان به دبیرخانه جشنواره رسید. هیات انتخاب ۳۷۰ اثر واجد شرایط را بررسی کرد و در نهایت ۱۹ اثر منتخب در مراسم اختتامیه جشنواره روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام سازمان نظام پزشکی ایران اعلام و روایت شد. این مراسم چندرسانه‌ای اکنون در قالب IGTV در ۴ بخش در صفحه اینستاگرام رسمی نظام پزشکی ایران موجود است.

در این مراسم دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد گل‌فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، استاد لوریس چکناواریان، دکتر جمال رحیمیان دبیر دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری و همسران دو شهید مدافع سلامت به ارایه روایت‌های خود از دوران کرونا پرداختند.

به گفته جهاندوست، جامعه پزشکان و مردم در همین مدت کوتاه استقبال خوبی از قصه‌ها کرده‌اند و این برنامه چهار ساعته در دو روز حدود ۴۰ هزار بازدید داشته است. این همراهی و تعامل نشان می‌دهد قصه‌ها در هر بستری می‌توانند علاقه‌مندان خود را پیدا کنند.