به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه آبادی پس از بازدید از نمایشگاه عکس "این صحنه خانه من شد" یادمان استاد حمید سمندریان در نشستی با مسئول انجمن هنرهای نمایشی این استان ضمن ابراز خرسندی از برپایی چنین نمایشگاهی گفت: طرح ایجاد تئاتر شهر در تمامی استان های کشور آغاز شده و این مکان قرار است تبدیل به پایگاهی برای فرصت دهی به گروه های نمایشی فعال در سراسر کشور برای خلق آثار ارزشمند و متعهد شود که انشاء لله در این استان نیز برنامه ریزی برای تأسیس تئاتر شهر انجام گیرد تا هنرمندان از امکانات بیشتری برای تمرین تئاتر و اجرای عمومی آن در سطح استان و شهرستان ها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه لازم است در این مکان در طول سال حداقل 150 شب اجرای عمومی انجام شود، افزود: این اقدام با هدف تبدیل تئاتر جشنواره ای به اجرای عمومی و ایجاد بستری برای درآمدزایی گروه های نمایشی صورت می گیرد.

شاه‌آبادی همچنین از تدوین آیین نامه جدید ثبت و ساماندهی و استقرار گروه های کشور خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون 670 گروه تئاتری پروانه فعالیت موقت خود را دریافت کرده اند که این پروانه تا اسفند 90 اعتبار داشته و با ابلاغ این آیین نامه جدید به استان ها پروانه فعالیت گروه ها به صورت یکساله، دوساله و چهارساله طبق عملکرد گروه صادر می شود.

معاون هنری ارشاد ادامه داد: در ثبت و ساماندهی جدید گروه ها انشاء الله پس از درجه بندی گروه ها نسبت به فعالیت ان ها مستمری سالیانه گروه از 4 میلیون تا 10 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

شاه آبادی در مورد تعزیه استان نیز گفت: آموزش تعزیه در استان چهارمحال و بختیاری و تجهیز مکان بیت العباس به عنوان مکان اجرای تعزیه انجام خواهد شد.

گفتنی است، حمید شاه آبادی به منظور شرکت در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان کشور به شهرکرد سفر کرده است و بازدید از روند اجرای پروژه بزرگ فرهنگسرای شهرکرد و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و اعضای انجمن های هنری استان از دیگر برنامه های وی در این سفر بود.

انتهای پیام/52/53