گروه سینمایی هنرآنلاین: اصغر فرهادی برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره کن برای کارگردانی فیلم «قهرمان» شد. این جایزه به صورت مشترک به «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «اتاقک ۶» ساخته یوهو کوئوسمانن اهدا شد.

اصغر فرهادی پس از دریافت این جایزه از الیور استون، در توضیحاتی گفت: از جشنواره کن و هیات داوران این جشنواره کمال تشکر را دارم. همچنین از گروهم که با تمام قلب خود در این فیلم حضور پیدا کردند نیز تشکر می‌کنم. همچنین از خانواده‌ام و به خصوص دخترم که در کنارم بودند نیز ممنونم.

فرهادی در ادامه بیان کرد: بچه ۱۳ ساله‌ای بودم که در شهر محل تولدم، با کمترین امکانات اولین فیلم کوتاه خودم را ساختم و اکنون ۳۶ سال است، جز نوشتن و فیلم ساختن کار دیگری انجام نداده‌ام. با همه محدودیت‌ها، فشارها و گرفتاری‌هایی که می‌توانست من را از این مسیر دور کند و شما این فیلم‌ها را نبینید. 

کارگردان فیلم «قهرمان» در ادامه گفت: فیلم ساختن را با این امید ادامه می‌دادم که با هر فیلمی که می‌سازم پرسش‌هایی را در رابطه با مسائل تلخ اجتماعی که پیرامون زندگی وجود داشت، با مخاطبانم به اشتراک بگذارم و با فکر کردن آنها به یک راه‌حلی برسم. امیدوارم که باز با همه فشارها و مشکلات ادامه دهم. چون ایمان دارم یکی از مهمترین راه‌های نجات کشورم آگاهی‌بخشی است.

۴