به گزارش  هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «بچه‌های اکباتان» با حضور ترکیبی از بچه‌های توانمند و کم‌توان حرکتی و ذهنی در مقام نقش‌آفرینان و به کارگردانی باران فرد در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع آموزشی خضرا و با مدت‌زمان 20 دقیقه روی صحنه رفت که اجرای بی‌نقص و تماشایی آن‌ها با استقبال خوب تماشاگران و خانواده‌ها روبه‌رو شد. همچنین شهریار فرد به عنوان بازیگر بزرگسال و در نقش دلقک هم‌بازی بچه‌ها در این نمایش بود.

در خلاصه‌داستان نمایش آمده: داستان نمایش ما، داستان لذت‌بردن از زندگی‌ست؛ چیزى که احساس می‌کنم در این روزگار، زیر خروارها گرد و غبار مخفى شده است.

باران فرد ـ کارگردان نمایش ـ می‌گوید:«اجرای ما از اکباتان شروع شد؛ جایى که این بچه‎ها،کنار دوست و معلم خود خانوم خاور ترابى و همراهان‌شان محیا علی‌زاده، الهام ایوبى و سلامه خاتمى، چند ساعت در روز وقت می‌گذراندند، درس می‌خواندند، بازى می‌کردند و خیلى عجیب با هم رفیق بودند. در یکى از همین روزها ما و بچه‌ها یکدیگر را دیدیم و تصمیم گرفتیم یک گروه نمایش تشکیل بدهیم. پس با یک برنامه‌ریزى دقیق بچه‌ها در درجه اول به مدت ٣ ماه وارد تمرین‌ها و روش‌هاى مختلف شدند تا از آن‌ها به شناخت برسیم و توانایی‌های‌شان را بشناسیم و در جاى درست استفاده بکنیم».

فرد می‌افزاید:«دو ماه بعد با بچه‌ها وارد یک متن نمایشى شدیم که من سر تمرین‌ها و تجربه‌هایى که با هم داشتیم، آن را نوشتم و سعى کردم در متن چیزى را از درون و زبان بچه‌ها بنویسم که به عنوان تجربه اول، روى صحنه و در اجرا با آن ارتباط برقرار بکنند اما به صورت خلاصه، این نمایش در مورد بودن یا  نبودن و ضرورت خانواده براى هر بچه است. همه ما مرتب به هم گوشزد می‌کنیم خانواده همه‌چیز زندگى است و اگر هستى، خودت را توانایی‌هایت، ضعف‌هایت و از همه مهم‌تر احساسات را بشناس!».

باران فرد همچنین تاکید می‌کند این گروه نمایشی قرار است به کار خود ادامه بدهد و با آموزش و تمرین‌های کارگاهی به زودی اجراهای دیگری خواهند داشت.

کودکان و نوجوانانی که در این نمایش به اجرای نقش پرداختند، عبارتند از: دریا مرادى، مارال ابراهیم‌پور، محمدحسین سعادتى، امیرحسین مهدی‌آبادى، آتوسا بیکدلى، رادین دژاکام، عسل عبدالوند، آروین شهبازى، مهرسا سورى، آرینا ترابی و با حضور رونیکا شافعى و شهریار فرد.

همچنین شهریار فرد (مشاور کارگردان) و نهال فرجادى (موسیقى) در تولید این اثر نمایشی همکاری داشتند.