به گزارش هنرآنلاین، جشنواره بین‌المللی «فروزن» سان‌فرانسیسکو «San Francisco Frozen Film Festival» فهرست فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه آثار کوتاه داستانی خود را به طور رسمی اعلام کرد و فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد از ایران در این بخش برای جوایز اصلی جشنواره به رقابت می‌پردازد.

جشنواره بین‌المللی «فروزن» سان‌فرانسیسکو (SFFFF) نهادی غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۸۵ آغاز به کار کرد و هدف آن ایجاد فضایی خاصه‌ی آثار فیلمسازان مستقل، فیلمسازانی که در آثار خود به مسائل اخلاقی می‌پردازند، جوانان و هنرمندان مناطق محروم است تا گرد هم آیند و آثار خود را برای انبوهی از مخاطبان سینما به نمایش بگذارند.

«زنگ تفریح» که یکی از گزینه‌های اصلی برای کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی در این جشنواره به‌شمار می‌آید، قصه‌‌ی یک دختر دبیرستانیِ یاغی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال تیم مورد علاقه‌اش به ورزشگاه آزادی برود.

جشنواره بین‌المللی «فروزن» سانفرانسیسکو هر سال در تابستان خود را در قلب علاقه‌مندان سینما در منطقه‌ی «میسیون» در سانفرانسیسکو جا می‌کند و به نمایش آثار فیلمسازان از سراسر جهان می‌پردازد. 

موژان کردی، ریحانه نبی‌یان، نیلوفر شکوهی‌نیا و غزل خلیلی بازیگران این فیلم کوتاه هستند. این فیلم کوتاه به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد تولید شده و محصول «شمید فیلم» است.

پخش جهانی «زنگ تفریح» برعهده شرکت اسپانیایی «FeelSales» است.پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «فروزن» سان فرانسیسکو «San Francisco Frozen Film Festival» در این دوره به علت پاندمی کرونا از ۲۷-۲۱ تیر (۱۸-۱۴ جولای) به صورت مجازی برگزار می‌شود.