گروه تئاتر هنرآنلاین: پریسا عباس‌زاده مدیر بخش عکس، پوستر و ماکت صحنه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی گفت: امسال اولین سالی است که در کنار بخش عکس، پوستر، بخش ماکت و اسکیس صحنه نیز در جشنواره برگزار شد که با استقبال خوب دانشجویان همراه بود. در بخش عکس آثار ارسالی عکاسان تئاتر به دبیرخانه داوری شد و در نهایت آثار ۱۰ نفر به مرحله داوری‌ رسید.

عباس زاده افزود: این ۱۰ نفر در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور داشتند و از تئاترهای اجرا شده عکس برداری کرده و عکس‌هایی که در این جشنواره گرفته اند، در مرحله دوم داوری توسط آقایان کیارش مسیبی و مهدی آشنا ارزیابی خواهد شد.

مدیر بخش عکس، پوستر و ماکت صحنه ادامه داد: در بخش پوستر ۱۷ نفر شرکت کردند که بیشتر آثار ارسالی، پوستر نمایش‌هایی بود که در این دوره از جشنواره اجرا شده و این آثار توسط آقای فرهاد فزونی ارزیابی خواهد شد. همچنین در بخش ماکت ۱۳ اثر و در بخش اسکیس ۱۲ اثر توسط آقایان مصطفی مرادیان و سینا ییلاق بیگی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

عباس زاده با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این بود که بخش عکس، پوستر و ماکت به عنوان بخش جانبی به شمار نرود، تصریح کرد: برای کسانی که دغدغه حوزه تجسمی را دارند این بخش خیلی اهمیت دارد که به عنوان یک بخش تاثیرگذار و تخصصی مورد توجه باشد و موجب دیده شدن آثار بخش صحنه و تلاش فعالان این حوزه شود.

وی ادامه داد: این بخش با استقبال خوبی مواجه شد و امیدواریم جشنواره‌های دیگر نیز بخش ماکت صحنه و اسکیس صحنه را به جشنواره‌ها اضافه کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه اسکیس صحنه در جشنواره توضیح داد: آثار خروجی این کارگاه در لابی تالار مولوی به نمایش درآمد. همچنین پس از اختتامیه جشنواره، نمایشگاهی ویژه آثار پوستر و عکس برگزار خواهد شد.

بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی به دبیری سیدمجتبی جدی و همت اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در بخش‌های صحنه، مناطق، تجربه‌های اجرا، پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی)، نمایشنامه‌نویسی (جایزه اکبر رادی)، ترجمه (جایزه دکتر محمدرضا خاکی)، بین‌الملل، اساتید، جشنواره جشنواره‌ها، رادیوتئاتر، ماکت صحنه، عکس، پوستر، کارگاه‌ها و درسگفتارها تا ۱۹ تیر در حال برگزاری است.