گروه مد و لباس هنرآنلاین: یکی از منابع مهم درآمد دولت‌ها، درآمدهای مالیاتی ناشی از مالیات بر ارزش افزوده است. تجربه تدوین و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های اخیر در کشورهای متعدد نشان می‌دهد که این نظام مالیاتی یک منبع درآمد قابل اتکا برای دولت است و یکی از مزیت‌های این مالیات سادگی وصول و پرداخت آن نسبت به سایر انواع مالیات‌ها مثل مالیات شرکت ها است. مزیتی که باعث شده است به عنوان رایج ترین نوع مالیات شناخته شود. همچنین مالیات ارزش افزوده به دلیل مزایای دیگری از جمله درآمدزایی زیاد و مهم‌ترین آن کاهش وابستگی هرچه بیشتر درآمد دولت به نفت، یکی از بهترین نظام‌های مالیاتی غیر مستقیم شناخته شده است.

و حالا یک خبر خوب برای فعالان عرصه صنایع دستی در سراسر کشور... بر اساس ابلاغیه قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط رئیس جمهور، صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

بر اساس بند ۱۴ ماده ۹ فصل سوم معافیت‌ها، صنایع‌دستی تولید داخل موضوع ماده یک قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مطابق فهرستی که تا پایان دی‌ماه هر سال توسط این وزارتخانه پیشنهاد می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.