به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معین صمدی تهیه کننده، نویسنده و کارگردان فیلم‌های انیمیشن و بازی‌های ویدیویی، مدرس انیمیشن، داور جشنواره‌های انیمیشن، نایب رییس انجمن صنفی انیمیشن و دبیر جشن مستقل انیمیشن ایران، حمیدرضا حافظی مدرس دانشگاه، نویسنده و کارگردان فیلم‌های داستانی کوتاه، بلند، سریالی زنده و انیمیشن و عضو کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران، حامد جعفری تهیه کننده سینما و تلویزیون، داور و عضو هیات انتخاب جشنواره‌های مختلف و رئیس هیات ‌مدیره استودیو هنر پویا، هیات داوران بخش پویانمایی این مسابقه را تشکیل می‌دهند.

بر همین اساس هیات داوران بخش پویانمایی، ‌۱۹ فیلمنامه‌ پویانماییِ برتر که در مرحله‌ اول پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان از سوی هیات انتخاب اعلام شده بود، را داوری کردند.

پنجمین مسابقه‌ فیلمنامه و نمایشنامه‌ کودک و نوجوان در ۲ مرحله صورت گرفت، ابتدا طرح‌های ارسالی با توجه به شرایط مسابقه از سوی هیات انتخاب بررسی و آثار برتر معرفی شدند. در مرحله دوم نیز صاحبان آثار برتر یک ماه فرصت داشتند تا نسخه اصلی پویانمایی خود را برای داوری پایانی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.