به گزارش هنرآنلاین، امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده "هور در آتش" با بیان این مطلب افزود: من با سینمای دفاع مقدس وارد عرصه سینما شدم و فیلم‌ها و تله‌فیلم‌های بسیاری در مورد دوران جنگ ساختم اما متاسفانه چند سالی است که سینمای دفاع مقدس تعطیل شده و ساخت اینگونه فیلم‌ها برای فیلمسازان بخش خصوصی بسیار سخت است.

وی ادامه داد: برای تهیه‌کنندگان ساخت فیلم‌های رئال آسان‌تر است زیرا امکانات برای ساخت چنین فیلم‌هایی به راحتی فراهم می‌شود اما ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی نیاز به ادوات خاصی دارد.

به گفته شریفی، باید برای بقای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس، شهرک دفاع مقدس تجهیز شود و به صورت رایگان در اختیار فیلمسازان قرار گیرد تا بتوانند رشادت های آن دوران را به تصویر بکشند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "اشک سرما" در ادامه با اشاره به سختی‌های ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی‌که فیلم "اشک سرما" را در ارومیه می‌ساختم، سعید سعدی که در آن زمان مسئول شهرک دفاع مقدس بود به سختی امکانات جنگی در اختیار ما گذاشت اما حالا که خودش تهیه کننده شده از این شهرک انتقاد می‌کند که امکانات کافی در اختیار فیلمسازان قرار نمی‌دهد.

وی افزود: متاسفانه امکانات مطلوبی برای ساخت فیلم‌های جنگی وجود ندارد و حتی شهرک دفاع مقدس هم تجهیز نیست. در دوره‌ای که ما فیلم می‌ساختیم این شهرک لباس‌های بسیجی هم نداشتند و لباس‌هایشان را از ما اجاره می کردند.

تهیه کننده "شب دهم" تاکید کرد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی باید برای تجهیز شهرک دفاع مقدس تلاش کنند چراکه این شهرک به لحاظ امکانات بسیار ضعیف است و جوابگوی فیلم‌های دفاع مقدس نخواهد بود البته می‌توان شهرک جدیدی در یکی از مناطقی که مشابه فضای کردستان و جنوب است، ساخته شود و با امکانات و سرویس‌دهی خوب در اختیار فیلمسازان قرار بگیرد تا آثار ارزشمند دفاع مقدسی ساخته شود.