گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این حراجی روز ۹ جولای (حدود یک هفته دیگر) آغاز می‌شود و در آن ۵۵ قطعه بازمانده از زندگی شخصی و خصوصی پلات در معرض تماشا و فروش قرار می‌گیرد. کتاب مقدس خانوادگی پلات، حلقه ازدواج، یک آلبوم خانوادگی و البته چند طرح از آثار بازمانده از زندگی خصوصی شاعر آمریکایی است که چوب حراج می‌خورد.

اما مهم‌ترین بخش حراجی ساثبیز در شب سیلویا پلات ۳۲ نامه است که برخی را در اکتبر ۱۹۵۶ و تعدادی دیگر را تا سال ۱۹۶۱ خطاب به تد هیوز نوشته و ارسال کرده است. این نامه‌های بیشتر عاشقانه علاوه بر داشتن ارزش ادبی و تاریخی، به افزایش شناخت مردم و کارشناسان از کیفیت رابطه میان یکی از بزرگ‌ترین و مرموزترین زوج‌های تاریخ ادبیات انگلیسی کمک می‌کند.

سیلویا پلات و تد هیوز در ۱۹۵۶ ازدواج کردند و زندگی مشترک‌شان بیش و پیش از عاشقانه بودن، همراه با هیاهو و جنجال بود. شاعره آمریکایی در چند نامه خود از دور افتادن از محبوبش به دلیل درس خواندن در کمبریج لب به گلایه گشوده و واژه‌های عاشقانه خطاب به او استفاده کرده است. هر ۵۵ اثر حاضر در حراجی ساثبیز از مجموعه شخصی فریدا هیوز، دختر سیلویا و تد آمده است.

Sylvia Plath1
سیلویا پلات و دخترش فریدا هیوز

با اینکه به نظر می‌رسید پلات و هیوز از زندگی عاشقانه‌شان لذت می‌برند، سیلویا در ۱۹۶۳ و در حالی که فقط ۳۰ سال داشت خودکشی کرد. او در حالی با فرو بردن سر در اجاق گاز به زندگی کوتاه خود پایان داد که فرزندان خردسالش در خانه بودند اما پیش از خودکشی راه‌های رسیدن گاز را به اتاق بچه‌ها مسدود کرده بود تا آنها از آسیب احتمالی در امان بمانند.

حراج ابزار و وسایل شخصی سیلویا پلات روز نهم جولای در حراج‌خانه ساثبیز آغاز می‌شود و تا ۲۱ جولای ادامه می‌یابد. تد هیوز در ۱۹۹۸ در سن ۶۸ سالگی در لندن از دنیا رفت.