گروه تجسمی هنرآنلاین: مسئولان حراج‌خانه جان مک‌اینیس خبر فروش تابلو موسوم به «سه‌گوش» را تایید کردند. گفته می‌شود این نقاشی در اندازه‌های ۴۰ در ۴۰ سانتیمتر سال ۱۹۱۹ کشیده شده و بخشی از پرده مربوط به یک باله است که همان سال در لندن روی صحنه رفته و اجرا شده بود. پیکاسو این نقاشی را امضا کرده و پرده بزرگ باله «سه‌گوش» از سال ۲۰۱۵ در جامعه تاریخدانان نیویورک به نمایش درآمده است.

بر اساس آنچه در سایت پخش زنده حراجی‌های هنری آمده، نقاشی پیکاسو روی رقم ۱۵۰ هزار دلار چکش خورد و البته خریدار باید ۲۴ درصد هم بیش از این مقدار برای به دست آوردن تابلو هزینه کند. نام فروشنده و خریدار این اثر قدیمی فاش نشد اما با انتشار یک بیانیه مدعی شد تابلو پیکاسو را از کمد خانه‌ای پیدا کرده است که پدرش از یک قوم و خویش به ارث برده بود و این فرد در دهه ۱۹۲۰ در اروپا در رشته هنر درس می‌خواند.

Picasso1

در یکی از کمدهای این خانه موروثی چند اثر هنری جا مانده که تابلو نقاشی پابلو پیکاسو مربوط به سال ۱۹۱۹ یکی از آنهاست. البته خریدار دست‌کم ۱۲۰ روز فرصت خواهد داشت با همراهی بنیاد کلود پیکاسو، پسر نقاش نامدار اسپانیایی اصالت اثر را تایید کند. به نظر می‌رسد اگر «سه‌گوش» واقعا برای پیکاسو باشد، خریدار خوشبخت بتواند آن را در حراجی‌های آینده به بهایی بسیار بسیار بالاتر به فروش برساند.