به گزارش هنرآنلاین، در این مدت، موزه‌ ملی ایران به‌جز امروز (دوشنبه) که روز تعطیلی عادی آن است، هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر برای علاقه‌مندان است. این موزه همچنین روز جمعه از ساعت 14 فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا ساعت 18 به کار خود ادامه می‌دهد.

موزه‌‌های نقاشی پشت شیشه، آبگینه و سفالینه‌های ایران، قرآن کریم، رضا عباسی و فرش نیز از جمله موزه‌های استان تهران هستند که در این شش روز فعالیت می‌کنند.

به گفته‌ مدیران این موزه‌ها، براساس بخش‌نامه‌ای که به آن‌ها داده شده است، این موزه‌ها در این مدت، تعطیلی ندارند و حتا در حالت آماده‌باش هستند و هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر روی عموم باز خواهند بود.

مدیر موزه‌ی رضا عباسی، حیدرآبادی نیز گفت: براساس بخشنامه‌ای که به همه‌ موزه‌ها فرستاده شده است، علاوه بر باز بودن موزه‌ها در این شش روز در ساعات مشخص و معمول، در حالت آماده‌باش هم هستیم تا اگر مهمانان اجلاس در ساعاتی از شب قصد دیدن موزه‌ها را داشته باشند، بتوانیم به آن‌ها سرویس دهیم.

کاخ گلستان نیز به‌عنوان یکی از بناهای تاریخی که در بافت تاریخی تهران قرار دارد، در این ایام برای گردشگران و علاقه‌مندان باز است؛ البته به‌دلیل آن‌که قرار است این مجموعه برای ثبت جهانی پیشنهاد شود، فقط چهار کاخ موزه‌ی شمس‌العماره، مردم‌شناسی، بادگیر و الماس روی گردشگران باز هستند و دیگر کاخ موزه‌های آن در حال مرمت و پاک‌سازی با هدف آماده شدن برای ثبت در فهرست میراث جهانی‌اند. با این وجود، هر روز از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر امکان بازدید از این چهار کاخ موزه وجود دارد.

مجموعه‌ نیاوران نیز در آستانه‌ برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران مانند دیگر موزه‌های این استان علاوه بر میزبانی از مردم، به استقبال مهمانان اجلاس نیز می‌رود.

به گفته‌ مدیر روابط عمومی مجموعه‌ فرهنگی تاریخی نیاوران، این کاخ موزه هر روز براساس ساعت کاری خود که تا پایان شهریورماه برنامه‌ریزی شده، از ساعت 9 صبح تا 30 : 7 بعدازظهر پذیرای گردشگران است.

سالومه پوریامین گفت: اگر هریک از اعضای اجلاس قصد دیدن این مجموعه را داشته باشند، به‌طور قطع به مجموعه اعلام می‌شود و در آن زمان، اقدامات امنیتی و کارهای مورد نیاز انجام می‌شود، تا بازدیدها به خوبی انجام شود.

اما مجموعه‌ سعدآباد در میان موزه‌های تهران، تنها مکانی است که با توجه به این‌که یکی از میزبانان سران اجلاس غیرمتعهدها محسوب می‌شود و قرار است بعضی سران در این مجموعه استقرار داشته باشند، از چهارم تا دوازدهم شهریورماه تعطیل است و کار خود را دوباره از 13 شهریورماه به‌شکل معمول ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/31/32