گروه سینمایی هنرآنلاین: مهبد قناعت‌پیشه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون این روزها مشغول بازی در سریال «اسپینجر» به کارگردانی علیرضا کریم‌زاده است که برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود. او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره نقش خود در این سریال فانتزی گفت: نقش پزشکی را در سال 1500 بازی می‌کنم که در حوزه پزشکی قانونی مشغول فعالیت است.

قناعت‌پیشه درباره ویژگی این نقش نیز بیان کرد: ویژگی کاراکتر و چالشی که با آن داشتم در نوع بیانش بود که فکر کردیم مردم ایران در سال 1500 و 100 سال آینده گویششان چه تغییری می‌تواند کرده باشد و اکت بدنی مردم تا چه اندازه می‌تواند نسبت به امروز متفاوت باشد. بنابراین هم در بدن هم در نوع صدا تلاش کردم این تفاوت ایجاد شود و به همین دلیل از خودم و کارهایی که تاکنون در حوزه تئاتر و تلویزیون انجام داده‌ام دور است.

او با بیان این که برای رسیدن به این تفاوت بارها و بارها اتود زدند ادامه داد: در تمام مدت بارها اتود زدم و با کارگردان نقش را زیر و رو کردیم تا به یک نتیجه کلی رسیدیم که امیدوارم مخاطبان از دیدن آن لذت ببرند.

بازیگر «در حاشیه» در پاسخ به این سوال که فضای شبکه نمایش خانگی را برای ورود چهره‌های جدید چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: من پیش از این به عنوان گوینده آثاری در شبکه نمایش خانگی داشتم و این فضا پیش‌تر درمورد آثار خارجی فراهم بود و مخاطبان هم از آن استقبال می‌کردند. همین امر نیز موجب شد تا موج جدیدی از چهره‌های جوان علاقمند به این عرصه، میدانی پیدا کنند و بتوانند وارد این جریان شوند. اما پس از ورود سریال‌سازی در این عرصه شرایط متفاوت شد چرا که باید آثاری تولید می‌شد که مخاطب آن را دوست داشته باشد و از سوی دیگر کاری تازه با ایده‌های نو باشد تا اثر را مفید و موثر کند. بهرحال شبکه نمایش خانگی یک رسانه دردسترس است که مخاطب هرزمان که بخواهد می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و امیدوارم که چوب لای چرخ آن نگذارند و اجازه دهند که این فضا به قوت خود باقی بماند و هنرمندان بتوانند در آن فعالیت داشته باشند. اگر شبکه نمایش خانگی نبود با بسته شدن سالن‌های سینما به واسطه کرونا در طی این دوسال بسیاری از هنرمندان بیکار و دچار مشکل می‌شدند.

قناعت پیشه در ادامه افزود: جدای از مرزبندی‌ها و مدیوم‌ها یک بازیگر اگر اصول بازی را بداند و دانش آن را داشته باشد می‌تواند در هر فضایی موفق باشد. کسی که سال‌ها تئاتر کار کرده وقتی وارد مدیوم تصویر می‌شود می‌تواند به واسطه آن پشتوانه اتفاقات خوبی را رقم بزند البته گاهی نیز شرایط می‌تواند کاملا برعکس شود و کسی که در فضای تئاتر موفق بوده در فضای تصویر عملکرد خوبی نداشته باشد. اما بهرحال یک بازیگر باید مدیوم‌های مختلف را تجربه کند چون کارش بازیگری است

او در خاتمه گفت: در طی این مدت آثار متعددی ساخته شده و روی انها سرمایه گذاری مالی و معنوی شده است. امیدوارم که مردم آثار را ببینند حمایت و حتی نقد کنند تا این صنعت رونق بگیرد. تئاتر در طی این دو سال بسیار متضرر شد و این اتفاق می‌تواند جریان کاری آنها را رونق داده تا به فعالیتشان ادامه دهند.