گروه معماری هنرآنلاین: کارهای اصلی ساختمان برج نمادین در ماه ژوئن به پایان رسید و انتظار می‌رود بخش‌های مربوط به اسکلت فولادی هم ماه اوت تمام شود. به این ترتیب، آسمانخراش ۳۸۵ متری در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ آماده بهره‌برداری می‌شود و تبدیل به بخش مرکزی یک ابرپروژه ساختمانی در پایتخت جدید اداری مصر خواهد شد که عبدالفتاح السیسی وعده آن را در ۲۰۱۵ داده بود.

پایتخت جدید اداری مصر در زمینی به مساحت کشور سنگاپور ساخته و ۴۵ میلیارد دلار هزینه آن شده است. در این پایتخت ۲۰ آسمانخراش وجود دارد که بزرگ‌ترین آنها برج نمادین با بلندی ۳۸۵ متر است. این شهر با فناوری‌های نوین و پیشرفته دوستدار محیط زیست ساخته شده و کاخ ریاست جمهوری، مجموعه مراکز اداری و خرید، ورزشگاه، مدرسه، دانشگاه، بوستان، منوریل و یک رودخانه سبز ۳۵ کیلومتری از داشته‌های آن است.

مهم‌ترین هدف طراحی و اجرای پایتخت جدید اداری مصر کاستن از تراکم مرگبار قاهره با ۲۰ میلیون جمعیت در کنار کارآفرینی و رشد اقتصادی است. جابه‌جایی کارکنان بخش‌های اداری از چند روز دیگر آغاز می‌شود و گرچه هنوز فاز اول از سه فاز پروژه هم کامل نشده، مراسم افتتاح رسمی پایتخت جدید اداری مصر اواخر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

Cairo

علاوه بر برج نمادین، در مجموعه ۲۰ آسمانخراش پایتخت جدید اداری مصر ۱۲ ساختمان اداری، پنج برج مسکونی و دو هتل وجود دارد. برج نمادین بزرگ‌ترین آسمانخراش در این مجموعه است که در زمینی به مساحت ۶۵ هزار مترمربع در ۷۸ طبقه ساخته شده و ۳۰ طبقه آن بخشی از یک هتل پنج‌ستاره خواهد بود.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمانی و معماری چین با وام ۳.۵ میلیارد دلاری کار ساختن بخش تجارت مرکزی پایتخت جدید اداری مصر را در مساحتی ۸۱ هکتاری به سرانجام رسانده است. البته تا امروز ۳.۸۵ میلیارد دلار برای این بخش هزینه شده است