گروه سینمایی هنرانلاینمحمدحسین زهدی، مدیر پلتفرم فیلمگردی در گفتگو باخبرنگار هنرانلاین،در خصوص فعالیت‌های تازه این پلت‌فرم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای ورود پرقدرت فیلم‌گردی به عرصه تولید محتوای اختصاصی، در ماه‌های گذشته طرح‌های سریال نمایش خانگی زیادی را بررسی و تولید تعدادی از آنها را آغاز کرده‌ایم که در آینده جزئیات آنها منتشر خواهد شد.

زهدی ادامه داد: از آنجایی که به تازگی در راستای ورود جدی سازمان سینمایی حوزه هنری به عرصه تولید سریال در شبکه نمایش خانگی، پلت‌فرم فیلم‌گردی به طور کامل تحت مالکیت این سازمان قرار گرفته است، بنا داریم در ماه‌های پیش رو حضور پررنگ‌تری در صنعت ویدئوی آنلاین داشته باشیم.

مدیر فیلم‌گردی ادامه داد: مخاطب کودک و خانواده بخش مغفول صنعت ویدئوی آنلاین در کشور هستند، چراکه موضوعاتی که عموماً تولیدات این صنعت روی آن دست گذاشته‌اند، موضوعاتی هستند که به جای تمرکز بر سرگرمی و نشاط خانواده‌های ایرانی، بر روی موضوعات تلخ اجتماعی تمرکز کرده‌اند و معدود محتواهای مفرّح و خانوادگی این صنعت کمتر توانسته‌اند اقبال مخاطبان را به همراه داشته باشند. تلاش ما این است که با تمرکز بر محتواهای متناسب با مخاطب کودک و خانواده، محصولی را در اختیار مخاطبان قرار بدهیم که از تماشای محتواهای موجود بر روی آن لذت ببرند.

وی با اشاره به وضعیت فعلی بازار پلت‌فرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال در ایران گفت: به دلیل کوچک بودن بازار تولید محتوای حرفه‌ای در ایران، همواره این تهدید از سوی فعالین عرصه هنر حس می‌شود که بزرگ شدن یک حوزه می‌تواند به حوزه دیگر صدمه بزند. همانطور که در دوره‌ای، گسترش بازار سینمای ایران تهدیدی برای تلویزیون به حساب می‌آمد و به همین نسبت مشغول شدن بخشی از بدنه بازیگران و عوامل در سینما، تلویزیون را به سمت کشف استعدادهای تازه و فرصت کار برای جوانان پیش برد، امروز نیز پلت‌فرم‌های اینترنتی عمده سهم تولیدات نمایشی در بازار ایران را به خود اختصاص داده‌اند و از این حیث لازم است روند کشف استعدادهای تازه و فرصت کار برای جوانان مستعد عرصه تولید محتوا بیش از پیش فراهم شود تا شاهد افزایش بی‌رویه دستمزدها از سوی معدودی از هنرمندان نباشیم؛ روندی که بی‌تردید یکی از عوامل اصلی گران شدن قیمت اشتراک پلت‌فرم‌های موجود و تهدیدی برای اقبال مخاطبان به این صنعت بوده است.

33c8bb2b-bd61-45f3-99dc-b949ee7ee12a

این فعال عرصه نمایش خانگی در خصوص آینده این صنعت گفت: ما اعتقاد داریم روند جدیدی که در تولید و ارائه محتوا در فیلم‌گردی در پیش گرفته‌ایم، باعث بزرگ‌تر شدن این صنعت و ورود مخاطبین جدیدی به آن می‌شود و آینده این عرصه را در صورت رقابتی شدن بسیار روشن می‌بینیم در شرایطی که دولت و نهاد حاکمیتی مسئول در مقام کنترل‌گر و رگولاتور مأموریت تسهیل‌گری خود را به درستی انجام دهند.