گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: محمدرضا بردبار نویسنده و فیلمساز، با این توضیح که رمان «تاریکتر از روشنایی» را برای چاپ به انتشارات گوی سپرده به هنرآنلاین گفت: این کتاب در مورد یک زن و شوهر نابینا است که مرتکب قتل می‌شوند. رمان فضای ملودرام، اجتماعی و تخیلی دارد و درباره چشم سوم و برزخ است.

او که تصمیم دارد براساس این رمان فیلم کوتاه نیز بسازد، افزود: فیلم «روشنایی» نیز براساس رمان «تاریکتر از روشنایی» در حال تولید است و ۲۱ مهر ماه مصادف با روز «عصای سفید» اکران همت عالی به نفع بچه‌های نابینا دارد.

بردبار هم‌چنین درباره آخرین رمانش «ظواهر یک زن» که توسط نشر گوی منتشر شده، اظهارداشت: این کتاب پلیسی و جنایی قصه قتل یک زن است. او سهامدار یک مجموعه هلدینگ است که دسیسه‌هایی از سمت خواهر و همسرش می‌شود و این زن به قتل می‌رسد. قتل را به گردن پسر عمو می‌اندازند تا کل سهام هلدینگ را بتوانند بین خودشان تقسیم کنند. دو بازپرس در رمان داریم که از نظر روان‌شناسی و روانکاوی جزو بازپرس‌های برجسته در حوزه غیرجنایی هستند و این پرونده را بررسی کرده و به معماهایی دست پیدا می‌کنند. مخاطب در این فرایند اختلاس و پولشویی را در هلدینگ متوجه می‌شود.

او که رمان «اندازه نما در لانگ‌شات بررسی قتل مبهم» را نیز در فضای ماورایی، جنایی، بازپرسی و پلیسی نوشته است درباره علاقه خود به این ژانر، توضیح داد: این علاقه شخصی از کودکی با کتاب خواندن و دیدن فیلم در فضاهای پلیسی، معمایی، جنایی و حتی ماورایی به وجود آمده و در فرایند نوشتن هم ایجاد شده است.

بردبار که علاوه بر فیلمسازی، مشغول نگارش رمانی با عنوان «جن زده» است، تصریح کرد: این کتاب در مورد پیرمردی است که به‌واسطه یک جن عاشق می‌شود و ازدواج می‌کند. ماجراهایی پیش می‌آید که جن هفت نسل بعد از او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. هم‌چنین قصه‌ای در حال نوشتن دارم با نام «جادوی طلسم شده» که فضای ماورایی، علمی و تخیلی دارد و در ژانر ترسناک است.