گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «مردگان» نوشته مجتبی جعفری‌پور به کارگردانی امیرحسین انصاری از 30 خرداد ساعت 18:30 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و نازیلا عظیمی، مجتبی جعفری‌پور، تداعی سعیدی‌فر، امیررضا باباولیان، محمدرضا وزیری، علیرضا وزیری، ملیکا زاهدی، سارا محبی، امیرحسین انصاری، صادق کاوانلویی، مریم محبی، نیکی میرصادقی، بهرام مصطفایی و حامد شیخی بازیگران آن هستند.

انصاری در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «مردگان» گفت: این نمایش بازنویسی از نمایشنامه «مردگان بی کفن و دفن» نوشته ژان پل سارتر است. به اعتقاد من این اثر تاریخ مصرف ندارد و تلاش ما در بازنویسی بر این بوده تا با فضای امروز و همچنین با فضای کشوری که در آن زندگی می‌کنیم مطابقت داشته باشد تا مخاطب درک بهتری از نمایش داشته باشد.

او که نخستین تجربه کارگردانی را با اجرای نمایش «مردگان» پشت سر می‌گذارد درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: مضمون نمایش به چند سوال کلیدی اشاره دارد که ارتباط با کشور و تاریخ مشخصی ندارد. سوالات مطرح شده پرسش‌های کل بشریت است. به عنوان مثال مقصر مشکلات از ابتدا تا انتها چه کسی است و یا آیا انسان‌های سیاه و سفید داریم یا اینکه آدم‌ها خاکستری‌اند؟ آیا قضاوت کار صحیحی است یا خیر؟

انصاری ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود دو ماه به طول انجامید، درباره فضای اجرایی این نمایش اظهار کرد: نمایشنامه فضایی رئال دارد اما ما در اجرا آن را با متدهای جدید و به روز تلفیق کردیم.

این کارگردان جوان درباره ویژگی‌های این نمایش یادآور شد: مفهوم نمایش از ویژگی‌های نمایش است. مخاطب تا پایان نمایش شخصیت‌ها را قضاوت می‌کند و در پایان نمایش تماشاگر را به فکر وا می‌دارد و متوجه می‌شود که باید قضاوت را کنار بگذارد و تلاش ما نیز بر همین امر بوده است..

انصاری در پایان صحبت‌هایش گفت: نمایش «مردگان» زیر نظر گروه هنری تندیس که سال گذشته پرکارترین گروه تئاتری بوده تولید شده و من نیز نخستین تجربه کارگردانی را با این نمایش پشت سر گذاشتم.

در خلاصه داستان نمایش «مردگان» آمده است: هدف چیست؟ مرگ ما یا زندگی ما؟! علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.