به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، هفتم تیر ۱۳۶۰ یادآور حادثه تلخ بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران است که منجر به شهادت ۷۲ تن از اعضای این حزب شد. از جمله مهم‌ترین شهدای این حادثه آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌ بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و دبیرکل حزب بود. به همین منظور مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با همکاری انتشارات سوره مهر، نمایشنامه‌ای با موضوع شهید بهشتی را تولید و کتاب آن را منتشر کرده است.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اعلام خبر برگزاری آیین رونمایی نمایشنامه «تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها» گفت: شهید مظلوم بهشتی گفتار زیبایی با این مضمون دارند که «اسلام زیباست و هنر برای بیان زیبایی، چرا دشمنان خدا از این حربه استفاده می‌کنند ولی دوستان خدا برای ارائه مفاهیم اسلام از زبان هنر استفاده نمی‌کنند»، که ما هم در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با هدف ارائه باورها و نگرش‌های استاد شهید، زبان هنر«نمایش» را انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه این نمایشنامه در واقع سوگنامه شهید بزرگوار آیت‌الله بهشتی است، افزود: این اثر با قلم آقای نصرالله قادری، از نمایشنامه‌نویسان و کارگردان‌های مطرح تئاتر کشور روایت می‌شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پایان عنوان کرد: این نمایشنامه درباره حادثه تروریستی سرچشمه و همچنین زندگی و شخصیت شهید بهشتی است که تمام وقایعی که در نمایشنامه روایت می‌شوند مستند به کتاب‌هایی است که درباره ایشان نوشته شده و یا برگرفته از اسنادی است که در رابطه با حادثه تروریستی سرچشمه وجود دارد.

کتاب نمایشنامه «تنهاترین مظلوم، مظلوم‌ترین تنها» به قلم نصرالله قادری، همزمان با سالروز شهادت سیدمحمد حسینی‌ بهشتی از روحانیون مؤثر در انقلاب اسلامی ایران، طی مراسمی در مجتمع فرهنگی سرچشمه رونمایی می‌شود. این مراسم ۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹ با پخش مستقیم از صفحه‌های مجازی نیز همراه خواهد بود.