گروه تئاتر هنرآنلاینشیوع ویروس منحوس کرونا از اواخر سال 1398 در سراسر دنیا، تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و همچنین زندگی مردم جهان را تحت سیطره خود قرار داد و منجر به آن شده تا آداب زندگی تمامی مردم در سراسر دنیا به گونه‌ای دیگر پیش رود و جهانیان در تعامل با این ویروس، زندگی را با سبک دیگری پیش گیرند. بر این اساس فعالیت‌های فرهنگی هنری مستثنا نبوده و با آزمون و خطاهایی برآن بوده تا به حیات خود در این دوران ادامه دهد.

جشنواره بین‌المللی تئاترفجر که از مهمترین رویدادهای بین‌المللی کشور است و هر ساله در ایام دهه فجر میزبان فعالیت‌های یک ساله هنرمندان عرصه تئاتر است، سال گذشته در سایه شیوع این ویروس با تغییراتی نسبت به سال‌های پیش همراه شد.

حسین مسافرآستانه به عنوان سکاندار سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با تاخیری طولانی نسبت به سال‌های گذشته در یازده تیرماه به سمت دبیری این رویداد منصوب شد و فراخوان دو بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی و مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر را در بیست و سوم شهریور ماه و فراخوان دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی اول مهرماه منتشر شد. بخش تئاتر ملل از این جشنواره حذف و بخش‌های دیگر به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد.

26 اسفند ماه سال گذشته نیز با حکم سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسافرآستانه به عنوان دبیر و عضو شورای سیاستگذازی چهلمین دوره از جشنواره تئاتر فجر منصوب شد. او طی گفت‌وگوهایی که با رسانه‌ها داشت، اعلام کرد فراخوان این دوره از جشنواره حدوداً تا پایان خرداد ماه منتشر خواهد شد. مسافرآستانه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در این باره گفت: فراخوان چهلمین دوره از جشنواره تئاترفجر آماده است و منتظر تائید آن از سوی قادر آشنا رئیس شورای سیاستگذاری این رویداد هستیم و پس از هماهنگی‌های ایشان با معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این فراخوان را در هفته جاری منتشر خواهیم کرد.

او درباره تمهیدات شورای سیاستگذاری جشنواره مبنی بر برگزاری بخش بین‌الملل چهلمین جشنواره تئاترفجر عنوان کرد: در این دوره از رویداد تئاترفجر، این بخش حذف نخواهد شد اما بسته به شرایط به صورت آنلاین یا حضوری و یا آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد.

مسافرآستانه در پاسخ به این سوال که فراخوان کدام یک از بخش‌های جشنواره به زودی منتشر خواهد شد، اظهار کرد: طی یکی دو روز آینده فراخوان همه بخش‌های جشنواره به جز بخش خیابانی و دیگرگونه‌های نمایشی در دسترس قرار خواهد گرفت و فراخوان این دو بخش نیز در فرصتی بعدی منتشر خواهد شد.