به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی نشر چشمه، در پی ساخت سریالی بر اساس رمان «بیست زخم کاری»، اخبار نادرست زیادی در خبرگزاری‌ها و صفحات مجازی گوناگون منتشر شد مبنی بر فروش فوق‌العاده و بعضا بازارگرمی ناشر در قطره‌چکانی ارائه دادن این کتاب. به همین دلیل لازم دانستیم توضیح کوتاهی در این رابطه بدهیم.

«کتاب «بیست زخم کاری» سال ۱۳۹۵ منتشر شد و طی سه سال به چاپ چهارم رسید و نامزد جوایز ادبی نیز شد. اما کمتر از دو سال پیش، به خواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تجدید چاپ این کتاب جلوگیری شد. بنابراین، هنگام ساخت و پخش سریال قصه‌ این رمان، کتاب در بازار ناموجود بوده و همه‌ خبرهای فروش این کتاب ناآگاهانه و شاید مغرضانه بوده است. حتی طی چند روز گذشته به‌ناچار جلو فروش نسخه‌ الکترونیک آن را نیز گرفتیم که در نبود نسخه‌ کاغذی روزگار خوشی را پشت‌ سر می‌گذاشت.

رایزنی‌های زیادی برای بازپس‌گیری مجوز کتاب انجام شد، که متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است. از طرفی به چاپ نرسیدن این کتاب، موجبات سوء استفاده‌ دلالان را نیز فراهم کرده و شنیده‌ایم اشخاصی اقدام به انتشار و توزیع غیرقانونی آن کرده‌اند و در پرده‌ آخر ماجرا، از همین هفته‌ و در اپیزود متاخر سریال نام کتاب و ناشر را از تیتراژ برداشته‌اند و این کار را با اپیزودهای قبلی نیز انجام داده‌اند. بنابراین، دیگر هیچ رد و اثری از این کتاب در هیچ کجای این اقتباس وفادار به متن به چشم نمی‌خورد.

بدون شک تمامی این ماجرا برای نویسنده و ناشر، تنها بی‌نصیبان در این میان، بسیار دردناک است و امیدواریم در آینده‌ نزدیک موانع بر سر راه این کتاب برداشته شود».

سریال «زخم کاری» ساخته محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی، برگرفته از رمان محمود حسینی‌زاد است.