آنه محمد تاتاری منتخب برگزیده جشنواره پرسبوک آرت درگفت و گو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: برگزاری جشنواره در فضای مجازی حرکت نویی است که مطرح شده است و من هم خیلی اتفاقی در این جشنواره شرکت کردم.

وی ادامه داد: به نظرم برگزاری جشنواره‌ها در فضای مجازی اتفاق خوبی است چرا که همه از هر کشوری و با هر ملیتی می‌توانند شرکت کنند ضمن این که اکثر جوانانی که این امکان را ندارند تا در جشنواره‌های دیگر حضور یابند این فضا فرصتی را برایشان فراهم می‌کند تا بتوانند آثار خود را ارائه دهند و دیده شوند.

این هنرمند نقاش اظهار کرد: درهنر امروز گاهی اوقات جوانان می‌توانند حرکت های جدید و دیدگاه‌های بسیار خوبی داشته باشند اما در عین حال فضای حرفه‌ای هنری مانند فضای ورزشی کشور نیست که جوانگرا باشد. هنر یک تعمق، کشف و شهودهایی همراه دارد و در پروسه زمانی تکامل پیدا می‌کند و ایده‌اش شکل می‌گیرد. جوانان جویای نام یک مرتبه هم نمی‌توانند مطرح شوند و باید تلاش کنند. معتقدم همه در هنر باید در کنار هم و با هم باشند و از یکدیگر یاد بگیرند جشنواره‌های مجازی فرصتی را فراهم می‌کنند تا هنرمندان چه درایران و چه در خارج از کشور با هم تعامل داشته باشند تا کارها و آثار خوبی خلق شوند.

تاتاری گفت: زیبایی هنر تعامل و همکاری و همراهی هنرمندان با هم است و باید همه از هم کار یاد بگیرند تا گفتمان هنری شکل بگیرد.

لازم به یاد آوری است، سایت "پرسبوک آرت" برای سومین سال پیاپی جشنــواره سالانه هــنرهای تجــسمی را در دو بخش عملی و برای اولین بار در ایران در بخش تئوری برگزار می‌کند.

انتهای پیام/32/31