به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، این سری مجموعه مذکور شامل ۹ عنوان کتاب است که با هدف آشنایی گروه سنی نوجوانان بالای ١۴ سال با مشاهیر ادبیات و هنر ایران همچون قیصر امین‌پور، سیمین بهبهانی، اکبر رادی، علی شریعتی، کیومرث صابری، سیدمحمود طالقانی، فروغ فرخزاد، هوشنگ گلشیری و حسین منزوی منتشر شده است.

این کتاب‌ها که از ٩۶ تا ١٣۶ صفحه حجم دارند، توسط نویسندگانی چون سودابه امینی، طیبه شامانی، مریم شیرازی، مهدی شعبانی، حسین قربانزاده خیاوی، راضیه قلی‌پور، سیده ژاله گلستانه، زهره مسکنی و علی ناصری نوشته شده است.

پیش‌تر نیز ۸ عنوان دیگر از این مجموعه درباره پروین اعتصامی، صمد بهرنگی، میرزاآقا تبریزی، صادق چوبک، سهراب سپهری، بزرگ علوی، احمد محمود و عباس یمینی شریف منتشر شده بود.

پشت جلد مجموعه «قرار با ستاره» آمده است: «... همیشه دوست داشتیم کتاب‌هایی باشد که ما را با ستاره‌های ادبیات معاصر  کشورمان آشنا کند. مجموعه‌هایی جذاب با نگاه جوان‌پسند و تحلیل‌های کاربردی که زیبایی‌ها و شگفتی‌های متون ادبی را بنمایاند و بیش از آموزش به دنبال ایجاد پرسش و کنجکاوی باشد. کتاب - مجله (bookazine) فارغ از سیاست و تعصب با علاقه‌مندان نوجوان و جوان ادبیات معاصر سخن می‌گوید...»

این آثار در قالب کتاب - مجله به شکل چهار رنگ با قیمت بین ۴٩ تا ۶٩ هزار تومان از سوی انتشارات گویا منتشر شده‌اند.