گروه تجسمی هنرآنلاین: چیدمان منحصر به فرد «فواره خیام» از قطعه‌های متفاوت شیشه‌های سه‌گوش، پنج‌گوش و شش‌گوش تشکیل شده و یک فواره پیچ در پیچ چندلایه خلق کرده است. هنرمند نامدار ایرانی که دو سال پیش از دنیا رفت، این اثر را با الهام از دانشمند همه‌چیزدان و شاعر سرشناس ساخته است.

«چشمه خیام» به روایتی آخرین چیدمان کامل‌‌شده منیر فرمانفرماست که به سفارش سه‌سالانه بروخه در بلژیک با موضوع شهر سیال در سال 2018 ساخته شد. مدیران سه‌سالانه بروخه این چیدمان تاریخی را برای مدتی طولانی به بنیاد هنری شازجه در امارات متحده عربی امانت داده‌اند و این روزها در استودیوهای الحمریه به نمایش گذاشته شده است.

نمایش «چشمه خیام» یا «فواره خیام» در بنیاد هنری شارجه از آن رو اهمیت دارد که آخرین نمایشگاه مرور آثار منیر فرمانفرماییان در دوران زندگی این هنرمند نامدار سال 2019 در این بنیاد برگزار شده بود. حور القسیمی، مدیر بنیاد هنری شارجه در بیانیه خود به مناسبت نمایش اثر هنرمند ایرانی به نمایشگاهی اشاره کرده است که در واقع تکرار نمایشگاه «غروب، طلوع» فرمانفرماییان در موزه هنرهای مدرن ایرلند در 2018 بود.

چیدمان منیر شاهرودی فرمانفرماییان در استودیوهای الحمریه به نمایش درآمده که نزدیک شهر عجمان است و همه دوستداران هنر می‌توانند آزاد و رایگان از آن بازدید کنند.