گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «ویری‌ویری در سرزمین سلامت» که نیمه دوم سال گذشته در تالار هنر روی صحنه رفت و با وجود شیوع کرونا، از استقبال نسبتاً خوبی توسط خانواده‌ها و فرزندان‌شان برخوردار بود، به تازگی از سوی تلویزیون تئاتر ایران برای مدت‌زمان ده سال خریداری شده و علاقه‌مندان به تماشای تئاتر می‌توانند در زمان دل‌خواه خود، با خرید بلیت، فیلم‌تئاتر این نمایش را به صورت آنلاین تماشا بکنند. به همین بهانه، علی شاه‌صفی بازیگر نقش پزشک در این نمایش یادداشتی اختصاصی در اختیار هنرآنلاین قرار داده که می‌خوانید:

«بنده علی شاه‌صفی هستم، متولد اردیبهشت‌ماه۱۳۶۰، تهران، فارغ‌التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری و عضو کانون کارگردانان خانه تئاتر. در نمایش «ویری‌ویری در سرزمین سلامت» به کارگردانی و نویسندگی استاد حسین فدایی‌حسین ایفاگر نقش دکتر و مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات هستم. از سال۷۶ به صورت آماتور و از سال۸۲ به صورت حرفه‌ای کارم را ابتدا در مقام بازیگری سینما و تلویزیون، سپس کارگردانی فیلم و تئاتر آغاز کردم. عمده رزمه کاری بنده در حیطه کارگردانی و تدریس برای بزرگسالان است و چند سالی‌ست در حوزه کودک و نوجوان به تحقیق و نگارش و کارگردانی و تدریس مشغولم.

به عنوان بازیگر این نمایش معتقدم بشر به رویاهایش زنده است و در حقیقت با خلقت بشر رویاهایش نیز زاده شده، در واقع امکانات امروزه بشر، زاییده  تخیلات انسان‌های دیروز است.

دنیای بی‌نظیر، شگفت‌انگیز و پرتخیل کودکان، به شدت آرام‌بخش، جذاب و سرشار از صداقت است. در کار با کودک در هر سن و سال و مقامی که باشیم، خود را در میدان بازی و در آسمان رویاهای بدون مرز کودکی رها کرده و روح‌مان را صیقل می‌دهیم. در کار با کودک در پی رویاهای‌مان می‌دویم و این جمله را تجربه می‌کنیم که «انسانی که رویا ندارد، هیچ چیز ندارد»، تا آن زمان که معجزه‌ای به نام تئاتر به وسیله انسان رویاپرداز و خلاق و پیشرو دوره باستان پدید آمد تا انسان‌ها آن‌چه در ذهن‌شان متجلی می‌شود بر صحنه تئاتر متبلور یابند و این افیون لذت‌بخش و سحرانگیز را مشتاقانه به تماشاگران هدیه بکنند و این‌جا شعر برتولت برشت بزرگ مفهوم می‌یابد که:

«تئاتر،کارگاه پرورش رویاهاست ...

ما بازیگران، فروشندگان مواد مخدریم ...».

به دعوت دوست هنرمندم، خانم فاطمه سیدطالبی و به علت کسالت بازیگر قبلی این کاراکتر، به جای ایشان عهده‌دار نقش شدم. با توجه به کمبود زمان تمرین برای رسیدن به نقش، تلاش دوچندان و پرفشاری می‌طلبید، که با کمک دوستان نازنین این امر محقق شد.

کاراکتر دکتر در این نمایش در حقیقت نماد تفکر و تعقل جمعی بر پایه دانش علمی است که به هنگام درماندگی اعضای سرزمین سلامت وارد صحنه شده و به عنوان یک ناجی و البته با همکاری همه اهالی شهر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با زبان طنز و نمایش، ویروس را نابود می‌کند.

نمایش «ویری‌ویری...» در اوج بیماری همه‌گیر کرونا و در تالار هنر پس از حدود یک سال وقفه در اجرای تئاترها روی صحنه رفت و تاکنون با توجه به مشارکتی‌بودن و خلاقیت‌محوربودن و موضوعیت به‌روز نمایش، مناسب‌ترین اثر اجرایی ویژه کودک طی دوران کرونا بوده است.

با همه ویژگی‌های خوب این نمایش، سخت‌ترین کار من و دوستان همکارم در روابط‌عمومی و تیم تبلیغات، جذب تماشاگر برای نمایش بود، زیرا مخاطبان بحق در ترس از بیماری و مسری‌بودن آن کم‌تر میل به دیدن نمایش داشته و نسبت به حضور در محیط سربسته تالار هنر گارد داشتند. البته رعایت دقیق پروتکل‌ها، تب‌سنجی در بدو ورود تماشاگر، ضدعفونی‌کردن سالن پیش از اجرا، تهویه دائم سالن، استفاده از ماسک و ضدعفونی‌کننده، فاصله‌گذاری بین تماشاگر و البته مدیریت و همکاری کادر خوب تالار هنر،کمی شرایط را بهتر کرد اما با این وجود هم کار برای تیم تبلیغات و روابط‌عمومی به شدت سخت بود و تلاشی صدچندان می‌طلبید. که به لطف خداوند و تلاش بی‌وقفه همه دوستان، استقبال خوبی از این نمایش صورت گرفت.

در پایان از حضور در این پروژه کنار دوستان و گروه بااخلاق و کارگردان فهیم و نازنین گروه، بسیار خُرسند و مفتخرم و امیدوارم چراغ سالن‌های تئاتر، هیچگاه و به هیچ علتی حتا به طور موقت خاموش نشود.»