گروه سینمایی هنرآنلاین: مهدی فقیه، بازیگر سینما و تلویزیون بیش از یک دهه است وقت خود را صرف نگارش متن فیلمنامه مجموعه عروسکی برگرفته از داستان‌های شاهنامه فردوسی کرده است. او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند آماده‌سازی این مجموعه توضیح داد: در حال حاضر مشغول بازنویسی فیلمنامه هستیم و کار ساخت عروسک‌ها نیز ناتمام مانده است. روند تولید این مجموعه کمی طولانی است به این دلیل که من درگیر پروژه «جشن سربرون» هستم و در این مدت نتوانستم به شیراز بروم تا کار پروژه را به سرانجام برسانم و از سوی دیگر هنوز برآورد مالی مجموعه مشخص نشده است تا بتوانیم کار ضبط را آغاز کنیم.

وی درباره وضعیت ساخت عروسک‌ها و شخصیت‌هایی که از دل شاهنامه بیرون آمده است، گفت: عروسک‌ها در حال ساخت هستند و در نظر داریم  اکثر داستان‌های شاهنامه را که نزدیک به رده سنی کودکان و نوجوانان 5 تا 15 سال است، در نظر بگیریم. فردوسی شاعری است که لقب حکیم  گرفته است و اشعاری  دارد که  اگر دقت بیشتری کنیم، متوجه می‌شویم که برای نوجوان، جوانان و حتی کودکان نیز مطالب آموزنده‌ای ارائه کرده است. از لحاظ سنی اشعار این شاعر ایرانی درکش بسیار  سخت است و ارائه آن نیز به این سادگی نیست. ما اشعاری که در آن‌ها بر اخلاق مداری، خودباوری، شجاعت، دلاوری و .... تاکید داشته است را  مدنظر قرار دادیم و سعی داریم با بیانی ساده آن را برای مخاطب هدفمان آماده کنیم که امیدوارم در شان بچه‌های ایران زمین باشد. بهرحال کار روی شاهنامه به این راحتی نیست.

این بازیگر در ادامه به سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و نقشی که در آن دارد اشاره کرد و افزود: در این سریال نقش متفاوتی دارم و  داستان آن درباره قشر عشایر است که کمتر به آنها در تلویزیون پرداخته شده است. از آنجا که  بیشتر سریال‌ها امروز آپارتمانی هستند، ما با یک سریال متفاوت مواجهیم که در فضای سرد زمستانی و گرم تابستانی در بیابان و چادر کار  کردیم و بیشتر سکانس‌هایمان خارجی بود. من در این سریال نقش پیروز بزرگ ایل را بازی می‌کنم که خان آنها را از کوچ ممنوع کرده و داستان از اینجا شکل می‌گیرد.