به گزارش هنرآنلاین، این جشنواره در موضوعاتی همچون نقش مایه ها و صنایع دستی حوزه مد و لباس و نقش آن در لباس زن ایرانی، مد و لباس ایرانی اسلامی و نقش آن در تقویت هویت جوان ایرانی، لباس ایران در سیر تاریخی آن، لباس اقوام ایرانی از نظر زیباشناسی، مولفه های تاثیرگذاری بر مسیر تحول لباس ایرانی، زیباشناسی در اسلام و مقایسه آن با مدگرایی غربی، نقش هنر در ارتقاء جایگاه پوشش زن ایرانی، دوخت های سنتی ایرانی و جایگاه آن در لباس زن ایرانی و در نهایت مد و لباس از منظر معارف دینی و سیره معصومین علیهم السلام برگزار می‌شود.

این جشنواره در دو بخش مسابقه و بخش ویژه برگزار می شود که بخش مسابقه شامل فیلم نامه هایی کوتاه از ۱ دقیقه تا زمان حداکثر ۱۵ دقیقه در قالب بخش‌های داستانی، مستند، تجربی‌ و پویانمائی است.

بخش ویژه جشنواره در سه حوزه 1- ارائه مقالات و تحقیق و پژوهش‌های مرتبط، فیلمنامه ها 2- طرحها و مقالاتی که اختصاصاّ از طریق دانشجویان دانشگاههای سراسرکشور در ارتباط با مساله مد و لباس 3- بخش عکاسی با محوریت پوشش اقوام ایرانی برگزار می‌شود.

به ۴ نفر بر گزیده بخش فیلمنامه نویسی کوتاه امکان و اعتبار تولید آثارشان با هماهنگی‌ سازمانهای مربوطه سینمائی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می شود که شرح آن در فراخوان آمده است.

متقاضیان می توانند آثار خود را در قالب فیلم نامه کوتاه و یا عکس تا تاریخ۲۰ مهر ماه ۱۳۹۱ به آدرس دبیر خانه ارسال کنند.

علاقمندان می توانند برای ارسال آثار و اطلاع از جزئیات فراخوان به آدرس خیابان حافظ- بعد از چهار راه کالج- جنب پمپ بنزین- انتهای بن بست هلال احمر- ساختمان بنیاد ملی مد و لباس مراجعه یا با شماره های 66731463- 66704302- 66742117 تماس بگیرند. متقاضیان می توانند برای دریافت نسخه ای از این فراخوان به آدرس اینترنتیhonari.farhang.gov.ir رجوع کنند.

اولین جشنواره فیلمنامه نویسی و عکس مد ولباس توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی وابسته به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۳ آبان ۱۳۹۱ در فضای مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/61