به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با شعار «کتاب میهن» از بیستم تا سی‌ویکم خرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان و ناشرانی از کشورهای ایران، تونس، لبنان، مصر، اردن، امارات، ترکیه، ایتالیا، لیبی، سوریه، عربستان سعودی، کویت و سودان در محل نمایشگاه‌های بغداد برگزار شد.

دیدار با روسای نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد و رایزنی فرهنگی جهت گسترش مراودات فرهنگی بین دو کشور، رونمایی از سه عنوان کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» دست نوشته سردار حاج قاسم سلیمانی، «محمد مثل گُل بود» تالیف غلامرضا حیدری ابهری و «از گذشته ادبی ایران» تالیف عبدالحسین زرین‌کوب به زبان عربی، ویژه برنامه «گرامیداشت شهدای مقاومت: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی المهندس»، ویژه برنامه «روز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» با حضور فراگیران آموزش زبان‌فارسی، دیدارها و رایزنی‌ها با روسای نمایشگاه و ناشران مطرح کشورهای دیگر، همچنین معرفی صنعت نشر ایران، معرفی طرح گرنت، دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران‌ و... از جمله فعالیت‌های غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد بود.

خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و موسسه بین‌المللی ابرار معاصران در غرفه‌ای به مساحت ۱۰۰ مترمربع با حدود هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب در قالب ۱۳ هزار جلد با موضوعات دین، هنر، ادبیات پایداری و مقاومت، شعر، ادبیات معاصر و کلاسیک، ایران‌شناسی و... از ۲۸ ناشر ایرانی به زبان‌های فارسی و عربی میزبان بازدیدکنندگان عراقی بود. همچنین نمایش کتاب‌هایی که درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان عربی ترجمه و چاپ شده بود، استقبال پرشور بازدیدکنندگان را به همراه داشت. 

آژانس ادبی دایره مینا نیز در این دوره از نمایشگاه برای اولین بار حضوری فعال داشت و توانست درباره حق امتیاز پنج عنوان کتاب کودک با انتشارات مصابیح عراق به توافق اولیه دست پیدا کند و برای همکاری با ناشرانی از کشورهای عراق، مصر، اردن، لبنان و امارات نیز به توافق برسد. نمایندگان انتشارات جامعه المصطفی به نمایندگی از سایر ناشران ایرانی به‌ویژه ناشران قم در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران حضور فعال داشتند.