به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران از آغاز به کار بخش مناطق این رویداد از امروز خبر داد و گفت: بخش مناطق انشالله جشنواره تئاتر دانشگاهی از امروز در مرکز تئاتر مولوی آغاز به کار می‌کند. سالن اصلی این رویداد به اجرای 7 نمایش از 5 شهر و دانشگاه ایران اختصاص یافته که از 29 تا 4 تیر روی صحنه می‌روند.

وی افزود: دانشگاه‌های سپهر اصفهان، آزاد سپیدان، دامغان، نبی اکرم تبریز و آزاد بوشهر شرکت‌کنندگان در جشنواره هستند که از میان آن‌ها دانشگاه نبی‌اکرم تبریز و دامغان با دو نمایش در این بخش از جشنواره حضور دارند.

دبیر جشنواره با اشاره به تدابیر و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در حین اجراها و برگزاری رویداد توضیح داد: طبق روال مرسوم سالن‌ها در دوران کرونا، تنها برای 50 درصد از ظرفیت سالن‌ها میزبان مخاطبان جشنواره خواهیم بود. ضمن این که موارد بهداشتی نظیر ضدعفونی سالن‌ها نیز مد نظر قرار دارد. 

وی درباره علت تاخیر برگزاری این بخش و به طور کلی جشنواره از بازه زمانی اعلام شده قبلی نیز عنوان کرد: شرایط کرونا و اوج گیری آن در اوایل سال برنامه ریزی‌های ما را در ستاد جشنواره تا حدی به هم ریخت و مجبور شدیم تا بهبود شرایط و به منظور برگزاری کیفی‌تر صبر کنیم. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که متولی این جشنواره است، تلاش خود را می‌کند که به بهترین شکل برگزار شود. 

جدی افزود: ماحصل و آثار حاضر در جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی تولید حرفه ای هنرمندانی است که تجربه‌های تئاتری دارند و جشنواره‌ای کاملا تخصصی است که خروجی و برگزیدگانش مجوز اجرای عمومی می‌گیرند و تاثیر آن را بر معرفی استعدادها به جریان تئاتر کشور می‌بینیم. چنانچه بسیاری از هنرمندان نمایش به واسطه همین جشنواره معرفی و کارشان را در حوزه نمایش دنبال کرده‌اند. 

بخش مناطق بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی از ۲۹خرداد تا ۵تیر ماه در مرکز تئاتر مولوی و بخش اصلی جشنواره از ۷تیر تا ۱۵تیر به میزبانی سالن‌های استاد سمندریان و  استاد ناظرزاده‌ی تماشاخانه ایرانشهر، مرکز تئاتر مولوی، سالن استاد انتظامی خانه‌ هنرمندان ایران، عمارت نوفل لوشاتو و عمارت روبرو برگزار می‌شود.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به همت اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در بخش‌های صحنه، مناطق، تجربه‌های اجرا، پژوهش(جایزه دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی)، نمایشنامه‌نویسی(جایزه اکبر رادی)، ترجمه( جایزه دکتر محمدرضا خاکی)، بین‌الملل، اساتید، جشنواره جشنواره‌ها ، رادیو تئاتر، ماکت صحنه، عکس، پوستر، کارگاه‌ها و درس گفتارها برگزار می‌شود.