قادر آشنا درباره برنامه‌های آتی خود در حوزه مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: علی‌رغم اینکه موج دوم سفرهای تابستانی هموطنانم به نقاط مختلف کشور آغاز شده اما اداره کل هنرهای نمایشی همچنان به بررسی امور اجرایی جشنواره‌های پیش رو پرداخته و پس از پایان جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در هفته گذشته، در ابتدا عصر امروز به منظور بحث و تبادل نظر با مدیر ارشاد استان همدان و شورای سیاست‌گزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به استان همدان سفر می‌کنم.

آشنا تصریح کرد: پس از پایان سفر کاری به استان همدان، بلافاصله راهی استان کردستان می‌شوم تا در جریان چند و چون برگزاری مقدامت جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری آقای قباد میمنت بادی قرار گیرم؛ در این سفر مذاکراتی را با مدیر ارشاد استان و استاندار محترم کردستان نیز برگزار کرده تا در اسرع وقت به مرتفع‌سازی نواقص بپردازیم.

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی با تأکید بر لزوم گسترش همکاری هنرمندان شهرستانی با سایر جشنواره‌های تئاتری گفت: در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان سال جاری برای نخستین بار سه تُن از بهترین داوران فعال استان‌ها و همچنین سه مدرس و پژوهشگر تئاتری برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی پا به جشنواره خواهند گذاشت.

تئاتر خیابانی با هدف تبلیغ و تعمیق الگوسازی اصولی در کشور رشد خواهد کرد آشنا، اداره کل هنرهای نمایشی را متعلق به تمام نقاط کشور دانست و گفت: سیاست و برنامه اصلی مرکز هنرهای نمایشی توجه به برنامه‌های تئاتری تمام استان‌های کشور و تخصیص بودجه لازم در همین راستا است و بی‌شک تمام توان خود را وقف گسترش فعالیت تئاتر در سراسر کشور خواهم کرد.

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی با اشاره به جایگاه مهم تئاتر خیابانی در تبلیغ و تعمیق الگوسازی اصولی و مناسب تصریح کرد: باید به ارتقاء کیفیت تولیدات در حوزه تئاتر خیابانی بها دهیم؛ امروز تئاتر خیابانی به دل جامعه می‌رود و ابزار آشتی مردم با هنر ارزشی تئاتر را فراهم می‌کند.

آشنا در پایان گفت: شعار مرکز در حیطه تئاتر خیابانی، افزایش مبلغان و پیام‌رسانان فرهنگی در تئاتر کشور است و امیدوارم شهرداری‌ها و استانداری‌ها نیز در راستای تحقق این شعار با ادارات کل ارشاد استان‌ها نهایت همکاری را داشته باشند. انتهای پیام/52/53