رشید وطن دوست در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با اعلام آماده شدن آلبوم موسیقی آذربایجانی با صدای خود گفت: این آلبوم با همراهی پیانو است و شامل قطعاتی به زبان آذربایجانی است. قطعات این آلبوم از قطعات خاطره انگیز و به یادماندنی باکو بوده و در واقع آنها را مجددا تنظیم کرده ایم.

این خواننده با اشاره به اینکه هنوز عنوان مشخصی برای این آلبوم انتخاب نشده است، گفت: این آلبوم شامل 12 قطعه بوده و ممکن است به یکی از اسامی "آیریلیق"یا "عزیز دوست" نامگذاری شود.

وطن دوست همچنین گفت: تمامی 12 قطعه این آلبوم به زبان آذربایجانی نیست و دو قطعه از آنها به زبان فارسی اجرا شده است. یکی از این دوقطعه فارسی "بهار دلکش" نام دارد با شعری از معینی کرمانشاهی و آهنگی از استاد تجویدی و دیگری"شوق بهار" است که از قطعات قدیمی و کاور شده است که آن را تنظیم مجدد کرده ایم.

وی با بیان اینکه تمامی این قطعات، از میان قطعاتی انتخاب شده اند که مردم همواره آنها را زمزمه می کنند، افزود: کار خواندن بر روی این قطعات تمام شده و فقط ترجمه اشعار آن باقی مانده است که به محض ترجمه آنها برای دریافت مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده خواهد شد.

اپراخوان کشورمان در ادامه درباره دیگر فعالیت های خود گفت: آلبوم دیگری با همراهی پیانو آماده انتشار دارم که سبک آن کلاسیک بوده وبه زبان ایتالیایی است. تمامی قطعات آن نیز از میان قطعات معروف اپراخوان‌های مطرح انتخاب شده است. این آلبوم نیز در دست ترجمه اشعار بوده و قرار است تا پایان امسال آن را روانه بازار موسیقی کنم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتشار و پخش این آلبوم‌ها را به موسسه فرهنگی-هنری آوا خورشید(بتهوون) واگذار خواهم کرد.

پایان پیام/43