خسرو سینایی؛ کارگردان پیشکسوت سینما در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین درباره آخرین وضعیت کار جدیدیش "در قطار زمستانی" گفت: در مراحل نهایی برای رایزنی در مورد ساخت این فیلم هستیم و خوشبختانه تا به حال این مراحل با موفقیت پیش رفته است. رایزنی ها ادامه دارد و تا دو ماه دیگر مشخص می شود که ساخت این فیلم امکان پذیر است یا خیر.

کارگردان "عروس آتش" تصریح کرد: کار مورد تایید چند استودیوی بزرگ اروپایی قرار گرفته ولی باید شرایط همکاری آنها با ایران مشخص شود تا ساخت پروژه قطعی شود. البته شرایط امیدوار کننده است اما همانطور که گفته شد همه چیز تا دو ماه آینده مشخص می شود.

سینایی با بیان اینکه این فیلم در کارنامه کاریش، اتفاق نویی محسوب می شود،گفت: در طول سالهای اخیر همیشه با بودجه کم کار کرده‌ام اما می خواهم در این فیلم تجربه چهل و پنج ساله ام در فیلمسازی را پیاده کنم و این کار بودجه بالایی را می طلبد و آماده شدن این بودجه هم یکی از مسائلی است که تولید فیلم را مشخص می کند.

سازنده "در کوچه های عشق" درباره بازیگرانی که در این فیلم حضور خواهند داشت، گفت: فیلم دو شخصیت اصلی دارد که جوانی و پیری هر دو را در فیلم میبینیم و نقش شخصیت ایرانی را هم عزت الله انتظامی ایفا خواهد کرد و سایر نقشها در فیلم همه حاشیه ای است که پس از قطعی شدن ساخت فیلم،در مورد بازیگرانشان تصمیم گیری می کنم.

این کارگردان با بیان اینکه هر روز مشغول مکاتبه با استودیوهای فیلمسازی اروپایی برای به نتیجه رسیدن ساخت فیلم است،گفت:استاد انتظامی مدام از من درباره زمان شروع فیلمبرداری سوال می کنند و می گویند چرا زودتر کار را آغاز نمی کنید اما مساله بودجه جلوی آغاز کار را گرفته است. امیدوارم تا وضعیت روحی و جسمی آقای انتظامی مساعد است،بتوانم فیلمبرداری کار را آغاز کنم.

این فیلم موضوع مهاجرت گروه کثیری از لهستانی‌ها از جمله زنان و کودکان را در دوران جنگ جهانی دوم از کشور شوروی به ایران و ماجراهای پس از آن را به تصویر می‌کشد و نمایی از انسان دوستی ایرانیان را روایت می‌کند، که در طول دوران‌های مختلف مهاجرین زیادی از کشورهای جهان از جمله لهستان، افغانستان، عراق و کویت را به گرمی پذیرفته‌اند.