به گزارش هنرآنلاین، اخشابی ضمن ابراز ارادتش به امام رضا (ع) گفت: همه ما ایرانی‌ها، عشق به امام‌رضا (ع) را از بالین مادر در زندگی داریم و به این احساسات و ابراز عشقمان به امام رئوف به عنوان یک غنیمت نگاه کرده و به آن می‌بالیم.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه کرامت گفت: علاقه قلبی ما به امام رضا (ع) به جای خود، اما آنچه که دهه کرامت را زیباتر نشان می‌دهد، همین جشن‌ها و مراسم‌ها است که هر ساله شاهد هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آن توسط مساجد و مراکز مختلف هستیم. خود من هر ساله پای ثابت حاضر در این مجالس و مراسم‌ها هستم و خدا را شاکرم که در این ایام‌مقدس می‌توانم در خدمت هم میهنانم باشم.

اخشابی در پاسخ به این سوال که هنر تا چه میزان می‌تواند در اشاعه فرهنگ رضوی مؤثر باشد، افزود: مساله هنر به همین سادگی که مطرح می‌شود نیست، باید بتوان در قالب هر شاخه از هنر حرفی نو بیان‌کرد که مفاهیمی اصیل را در بر بگیرد تا بتواند حق مطلب را ادا کند، در این صورت است که می‌توان گفت، توانسته‌ایم هنرمندانه این ایام را جشن بگیریم؛ اما چیزی که این میان باید به آن توجه کرد رسالت و وظیفه‌ای است که بر گردن متولیان این امر بزرگ است. برگزارکنندگان این جشن‌ها، از هر مرکز و سازمانی که می‌خواهند باشند باید بتوانند علاوه بر کارهای اجرایی در ایجاد جریان‌های مختلف فرهنگی و هنری هم مؤثر عمل کنند. زمانی می‌توانیم بگوییم که خروجی خوبی در این زمینه داشته‌ایم که بازتابش را در سطح جامعه شاهد باشیم.

وی با اشاره به لزوم اشاعه رأفت رضوی در سطح جامعه گفت: با توجه به وضعیت جامعه کنونی شاید بشود گفت علاوه بر همه آداب رضوی، به اشاعه رأفت رضوی که یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین اخلاق امام رضا (ع) است مبادرت ورزیم که نمونه‌اش فیلمسازان هستند که می‌توانند در عرصه فیلم سازی به این اخلاق رضوی بیش از پیش برای بهتر نشان دادن این اخلاق رضوی به مردم دست به کار شوند.