گروه تئاتر هنرآنلاین، نمایش «خانواده آقای هاشمی» نوشته علی عامل هاشمی و به کارگردانی مشترک علی عامل هاشمی و هادی عامل از 20 خرداد ماه ساعت 19:15 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است. مسعود حجازی مهر، هادی عامل، فهیمه باروتچی، علی عامل هاشمی، بهادر اورعی، سینا رازقی، فاطمه عباسی، سالار دریامج، فرشته قاسم پورو  یاسمن رضازاده در این نمایش ایفای نقش دارند.

علی عامل هاشمی در گفت‌وگو با هنرآنلاین در توضیح موضوع  مضمون نمایش «خانواده آقای هاشمی» گفت: این اثر ترکیبی از نمایش‌های ایرانی چون تخت حوضی، تعزیه و عروسک‌گردانی است. قصه این نمایش برخلاف دیگر نمایش‌های آئینی سنتی که معمولاً تاریخی و در بازه زمانی می‌گذرد، امروزی و در حال حاضر است.

او در ادامه عنوان کرد: نمایش «خانواده آقای هاشمی» درباره خانواده‌ای است که همگی هنرمند و در نمایش ایرانی سهیم هستند و فعالیت می‌کنند.

این بازیگر تئاتر ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش از پیش از تعطیلات نوروز آغاز شد، یادآور شد: قرار بود تا این نمایش از اول اردیبهشت ماه روی صحنه آید که به دلیل تعطیلات در پی شیوع موج ویروس کرونا اجراها متوقف شد.

او درباره فضای اجرایی این نمایش اظهار کرد: نمایش فضایی کمدی دارد اما کلیت این اثر درباره تئاتر ملی ایرانی و وضعیت آن است که چگونه به آن نگاه و با آن مواجه می‌شود؛ از آشنایی که مردم با این هنر ایرانی دارند تا بی‌توجهی و کم لطفی مسئولان به تئاتر ملی.

عامل هاشمی درباره موسیقی این نمایش گفت: در این نمایش تنبک به صورت زنده نواخته می‌شود اما موسیقی کار ساخته شده و به صورت پلی‌بک پخش می‌شود.

او درباره ویژگی‌های «خانواده آقای هاشمی» تصریح کرد: این اثر جز دسته نمایش‌های شادی‌آور محسوب می‌شود و داستان، منتقد وضعیت موجود و اتفاقات آزاردهنده جامعه با زبان طنز است همچون کاری که سیاه یا تلخک دربار همیشه انجام داده است. این گونه از نمایش‌های شادی‌آور معمولا رویکرد انتقادی با زبان طنز دارند. اکثر نمایش‌های آئینی سنتی که تاکنون کار کرده‌ام مربوط به دوره تاریخی بوده اما این نمایش متعلق به سال ۱۴۰۰ است و این نکته از جذابیت‌ها و ویژگی‌های این اثر است. خوشبختانه تاکنون استقبال از نمایش بسیار خوب بوده است.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.